گفت‌وگو|

اعطای معافیت‌های مالیاتی هدفمند می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند

8:02 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۰۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اعطای معافیت‌های مالیاتی هدفمند می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر اعطای معافیت مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به تولید‌کنندگان گفت: کمک به تولید نیازمند این است که زمینه اخذ مجوز‌ها با قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار فراهم شود.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تاثیر اعطای معافیت مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به تولیدکنندگان گفت: سال‌های متوالی است که رهبر معظم انقلاب موضوع تولید را در شعارهای سال مطرح می‌کنند و امسال نیز این مسئله تکرار شد که نشان‌دهنده اهمیت ویژه حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی است.

وی در ادامه اظهار کرد: شعار سال که رهبری هر ساله آن را اعلام می‌کنند بر اساس یک کار کارشناسی دقیق بوده و یک شعار واقعی و حقیقی است. 

محبی نجم‌آبادی با اشاره به اینکه قطعا کمک به تولید نیازمند این است که زمینه اخذ مجوز‌ها با قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار فراهم شود، گفت: کمک به تامین مواد اولیه و واردات و کم کردن حقوق ورودی‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند. 

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: برای تحقق شعار سال یعنی مشارکت مردم در جهش تولید باید مالیاتی که به مشاغل تولیدی بسته می‌شود کاهش پیدا کند که این مسئله در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که از سوی دولت به مجلس ارائه شده قید شده است. 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه باید برای مردم و بخش خصوصی ما صرفه اقتصادی وجود داشته باشد تا به عرصه تولید ورود کنند، گفت: از سوی دیگر باید هزینه فعالیت کردن در حوزه‌های واسطه‌گری را هم بالا ببریم تا مردم به سمت فعالیت‌های شفاف و مولد اقتصادی روی بیاورند. 

به گفته محبی نجم‌آبادی لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم می‌تواند نقدینگی‌های فراوانی که در کشور موجود است را به تولید روانه کند. دولت هم که در این لایحه اصرار بر کاهش مالیات از تولیدکننده دارد و مالیات آن‌ها را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده که قطعا اقدام مناسبی است. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با این امتیازات است که تولیدکننده ترغیب به تولید می‌شود و به جای اینکه پس‌اندازش را در حوزه‌هایی مثل ارز، طلا، سکه و دلار هزینه کند به دلیل جذابیت ایجاد شده در حوزه تولید در این حوزه ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مالیات اقتصادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *