حقوق اجتماعی زنان در جامعه آمریکا زیر پا گذاشته می شود/ زنان نصف مردان دستمزد می گیرند

14:18 - 14 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۱۷۲
خبرگزاری میزان- در جامعه آمریکا که دولتمردان این کشور فریاد حقوق بشر سر می دهند و دیگران را متهم به نقض حقوق مدنی می کنند خود دستمزدی را که برای زنان در نظر می گیرند نصف دستمزد مردان است.
حقوق اجتماعی زنان در جامعه آمریکا زیر پا گذاشته می شود/ زنان نصف مردان دستمزد می گیرند
به گزارش سرویس بین الملل به نقل خبرگزاری رویترز، زنان شاغل در بخش های مختلف صنعتی کمتر و نصف مردان شاغل در این بخش دستمزد دریافت می کنند و این نشان دهند تبعیض عمیق میان مردان ازدواج کرده و و زنان سرپرست خانواده در آمریکاست.

بالاترین رقمی که یک مرد شاغل در این بخش دریافت می کند نزدیک به 67  هزار و 900 دلار می باشد و این در حالی است که این رقم برای زنان شاغل در همین بخش 46 هزار و 800دلار برای زنان سرپرست خانواده و برای زنان مجرد بالغ بر  38 هزار و 200 دلار است.

بنابر این گزارش، " اوبری باش" مسئول " انستیتو پی اسکال " در این باره می گوید: فاصله عددی دستمزد میان دو جنس مرد و زن کاملا وجود دارد و این مساله در حقوق، مزایا و پاداش ها و غرامت ها نیز به خوبی دیده می شود.

وی افزود: نصف یا حتی بیش از نصف از نیروهایی که در اختیار داریم زن هستند ولی با اینحال دستمزد آنان را به اندازه مردان افزایش نداده ایم.

این در حالی دست که دستمزد مردان حتی تا سن 50 و 55 سالگی همچنان افزایش می یابد و به رقمی بالغ بر 75 هزار دلار هم می رسد و زنان در سنین بین 35 تا 40 سالگی تا رقم 49 هزار دلار دریافت خواهند کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *