مبارزه با دفاع مشروع مردم سوریه به گسترش گروه‌های تروریستی دامن زده است

17:27 - 10 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۷۹۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لیتوانی با ابراز تأسف از استفاده ابزاری از موضوع تروریسم توسط کشورهای غربی، گفت: مبارزه با دفاع مشروع مردم سوریه به گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه دامن زده است.
به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لیتوانی در دیدار "مچیسلاواس زاسچیوری نیسکاس" رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه و گسترش مراودات میان دو کشور، گفت: گروه‌های دوستی و پارلمانی می‌توانند به عنوان حامی و تسهیل‌کننده مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین نقش بارزی را ایفا نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از استفاده ابزاری از موضوع تروریسم توسط کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، افزود: تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد و مبارزه با دفاع مشروع مردم سوریه از کشورشان، به گسترش هرچه بیشتر گروه‌های تروریستی در منطقه دامن زده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لیتوانی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر حق انتخاب و تصمیم‌گیری مردم سوریه بر سرنوشت‌شان تأکید کرده است.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، کشاورزی و انرژی در دو کشور، خاطرنشان کرد: رفت و آمدها و رایزنی‌های مستمر میان مقامات دو کشور می‌تواند به آشنایی هرچه بیشتر بخش‌های خصوصی و دولتی از توانمندی‌ها در ایران و لیتوانی منجر گردد.

همچنین "مچیسلاواس زاسچیوری نیسکاس" رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران در ادامه با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی ایران، گفت: دولت و پارلمان لیتوانی آمادگی توسعه هرگونه ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی با تأکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای، تصریح کرد: حل موضوعات منطقه‌ای به ویژه حل بحران سوریه بدون حضور ایران امکانپذیر نمی‌باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران که همراه با هیئت وزیر کشاورزی لیتوانی به ایران سفر کرده است در پایان خواستار توسعه همکاری‌های کشاورزی، صنعتی و انرژی و اجرایی شدن قراردادهای امضا شده فیمابین گردید و افزود: فرصت‌های مختلفی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و توریسم در دو کشور وجود دارد که می‌تواند به آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر و توسعه تبادلات فرهنگی کمک کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *