شاعر آمریکایی: نقض حقوق مدنی سیاه پوستان در تاریخ آمریکا برای جهانیان شناخته شده است

8:52 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۱۹۰
خبرگزاری میزان - شاعر، هنرمند و نویسنده آمریکایی گفت: نقض حقوق مدنی سیاه پوستان در تاریخ آمریکا شهره عام و خاص است و حقوق سیاه پوستان در این کشور رعایت نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، "امیر سلیمان"، در حاشیه همایش "خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان" در تهران به سئوالات خبرنگار میزان پاسخ داد و گفت: آمارهای اخیر نشان می دهد که از ابتدای سال میلادی جاری تا 24 اکتبر (3 آبان) امسال، پلیس آمریکا 973 نفر را به قتل رسانده است. این آمار فاجعه باری است که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به الحاقیه 14 قانون اساسی آمریکا که به حقوق مدنی و حق رای تمامی شهروندان آمریکایی اشاره دارد، آیا دولت آمریکا به این حقوق آنان احترام می گذارد؟ گفت:

من در آمریکا بارها رای داده ام. اما همان گونه که به حقوق مدنی اشاره کردید، این حق برای سیاه پوستانی امثال من در این کشور رعایت نمی شود. کشمکش ها بدلیل نقض حقوق مدنی سیاه پوستان در تاریخ آمریکا بسیار شناخته شده است.

شرایط کنونی جنبش حقوق مدنی سیاه پوستان آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟

امیر سلیمان: این جنبش رفته رفته توسعه می یابد. هر کسی در هر نقطه از جهان خواهان امنیت است؛ امنیت برای فرزندان خود، تضمینی برای تحصیل آنان، امنیت شغلی برای تامین مخارج اعضای خانواده و تمامی حقوق پایه ای مورد نیاز انسان ها.

سئوال بعدی میزان از "امیر سلیمان" این بود که پس از کشته شدن "مایکل براون"، همان پرونده "فرگوسن" معروف، جنبش ملی برای اصلاحات در پلیس آمریکا آغاز شد. آیا این حقیقت دارد؟ وی پاسخ داد:

بله، برخی اصلاحات ایجاد شد. همچون نصب دوربین بر روی یونیفرم های اعضای پلیس آمریکا. اما این اقدام در تمامی ایالت ها انجام نگرفته است و نمی توان گفت که برای مقابله با خشونت پلیس آمریکا یک قانون فدرال تصویب شده است. ایالت های سراسر آمریکا قوانین خاص خود را دارند که من با جزئیات آن آشنا نیستم.

آیا این گونه اقدامات تاثیر مثبتی بر کاهش روند خشونت آمیز پلیس آمریکا داشته است؟

من آماری در این خصوص نشنیده ام. همان گونه که گفتم این همگانی نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *