رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پخش مراسم عزاداری سراسر ایران از شبکه «شما»

15:32 - 01 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۶۰۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - شبکه تلویزیونی «شما» در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداری های اقوام مختلف کشور را به صورت زنده روی آنتن می برد.
به گزارش ، شبکه تلویزیونی «شما» در ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، پخش عزاداری استان های مختلف ایران را در دستور کار خود قرار داده است.
 
بنا بر این گزارش،در این برنامه ها که از طریق ارتباط زنده با مراکز استان ها پخش می شوند بخش هایی چون پرداختن به آداب و رسوم اقوام مختلف در عزاداری ها ، گزارش های مردمی، دعوت از مفاخر و مشاهیر اقوام و ادیان مختلف و پرداختن به اوصاف و شخصیت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا و پخش عزاداری های استان ها تدارک دیده شده است.
 
از برنامه هایی که به مناسبت این ایام پخش می شود، می توان به برنامه هایی چون «چمدون، شمعدونی، خانه شما، هنر پنجم، خبر 33 و ما و شما» اشاره کرد.
 
برنامه مستند گزارشی «چمدون» با به تصویر کشیدن جنبه های مختلف عزادری ها در استان ها در قالب سفرنامه به استقبال این ایام می رود. «چمدون» همچون روزهای گذشته ساعت22 پخش می شود.

برنامه «شمعدونی» و «خانه شما» نیز علاوه بر کارشناس اصلی برنامه از حضور علمای مذهبی نیز استفاده می کند و به فلسفه و اهداف قیام عاشورا می پردازند. برنامه گزارشی «ما و شما» در سه بخش جداگانه از هیئت های مذهبی و تدارک های مردمی برای ورود به این ماه گزارش پخش می کند.
 
با ورود به دهه محرم برنامه موسیقایی «هنر پنجم» از اول تا سیزدهم محرم تغییر محتوا داده و با عنوان «در سوگ نشینان» به پخش نماهنگ های مناسبتی، نواهای آئینی و سوگواری های محلی در استان های مختلف می پردازد. این برنامه هر شب ساعت 21به مدت یک ساعت روی آنتن می رود.
 
سخنرانی مذهبی با عنوان «سرِ دلبران» از دیگر برنامه های تهیه شده برای ایام محرم است. این برنامه با دعوت از علمای اهل سنت و مشاهیر ادیان مختلف از استان های دارای ادیان و مذاهب گوناگون در مورد شخصیت امام حسین(ع) به ایراد سخنرانی می پردازند. مدت این برنامه 15 دقیقه در نظر گرفته شده است.
 
فیلم های تلویزیونی «یک ماه دوست داشتنی، مرد خاک و یک خواب کوچولو» از فیلم های مناسبتی ایام محرم است که همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه شما پخش می شود.
 
فیلم تلویزیونی «یک ماه دوست داشتنی» به تهیه کنندگی محمد مهدی ملک قاسمی و کارگردانی امین شجاعی امین شجاعی در صدا و سیمای مرکز کرمان تهیه و تولید شده است. این فیلم پنج شنبه 30مهر ساعت 23:30 پخش می شود.
 
فیلم تلویزیونی «مرد خاک» به تهیه کنندگی مشترک محمدرضا شریفی و مصطفی علمی فرد و کارگردانی شاهین باباپور در مرکز چهار محال و بختیاری ساخته شده است. این فیلم جمعه اول آبان ماه ساعت 13:30 برای پخش در نظر گرفته شده است.
 
فیلم تلویزیونی «یک خواب کوچولو» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین عامری ، از تولیدات مرکز گلستان شنبه دوم آبان ساعت 13:30 از شبکه شما روی آنتن می رود.
 
مجموعه مستندهای «کتیبه های ماندگار» از دیگربرنامه های شبکه شماست که موضوع آن آماده سازی مساجد، اماکن و تکیه ها در استان های مختلف برای عزاداری ها است و ساعت 23:30 پخش می شود.
 
برنامه ترکیبی«سوگواری به یاد حسین» از ابتدای محرم به معرفی شخصیت های روزهای دهه اول محرم می پردازد. این برنامه هر روز ساعت 15 به مدت 20 دقیقه پخش می شود. اولین شخصیتی که در برنامه سوگواری به یاد امام حسین (ع) به آن پرداخته می شود، مسلم بن عقیل (ع) و موضوع دومین روز برنامه ورود کاروان به کربلا و موضوع سومین روز برنامه شخصیت رقیه (ع) و... روز سیزدهم محرم به مصائب حضرت امام سجاد (ع) و زینب کبری (ع) در کوفه و مسیر شام می پردازد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *