لیونی: نتانیاهو، اسرائیل را به گتویی ضعیف تبدیل کرده است

20:10 - 30 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۴۶۷
خبرگزاری میزان- وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی و عضو کنست با انتقاد شدید از اظهارات روز گذشته نتانیاهو درباره هولوکاست، گفت: «او، اسرائیل را به یک گتوی ضعیف مبدل کرده است.»
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیپی لیونی در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی فیسبوک چنین نوشت: هیچ واژه ای را برای توصیف آنچه امروز در حال روی دادن است، نمی یابم. نتانیاهو برای منافع خود، تاریخ را نیز تحریف می کند.

وی که از اعضای حزب اردوگاه صهیونیسم و از مخالفان دولت می باشد، افزود: حقیقت این است که نخست وزیر اسرائیل سال ها در تلاش برای اقناع این مطلب است که ما ضعیف هستیم و چند قدم تا نابودی فاصله داریم. او یک گتوی ضعیف در خاورمیانه درست کرده است.

گتو از نظر تاریخی در اروپا به محله‌هایی که اقلیت یهودی در آن ساکن بودند گفته می‌ شد. در سال ۱۵۳۶ به دستور پاپ اعظم یهودیان را مجبور ساختند در محله بسته‌ای در شهر ونیز زندگی کنند که در کنار یک ریخته گری بزرگ چدن(چدن به ایتالیایی getto نامیده می شود) قرار داشت. به این خاطر این محله را گتو می نامیدند.

این عضو کنست در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه عامل هولوکاست نه هیتلر، بلکه مفتی آن زمان قدس بوده است، گفت: «بعد از واکنشی که آلمان به این موضوع نشان داد و اعلام کرد که این کشور عامل هولوکاست بوده است، باید نتانیاهو خیلی روشن و شفاف از حرف خود باز گردد.» 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *