تحولات فلسطین|

ایرلند، اسپانیا و نروژ کشور فلسطین را به رسمیت شناختند

7:14 - 02 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۶۲۷
ایرلند، اسپانیا و نروژ کشور فلسطین را به رسمیت شناختند
تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت مقام‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم و آمریکا را به سمت سوءاستفاده از شرایط و مشروط کردن برقراری آتش‌بس در غزه با لغو تصمیم یادشده سوق داده است.

خبرگزاری میزان - حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه با تمرکز ویژه بر بخش‌های محل استقرار آوارگان فلسطینی ادامه دارد.

صهیونیست‌ها همچنین اردوگاه آوارگان فلسطینی در «جنین» را طی ساعات گذشته تحت یورش گسترده خود قرار داده و دست به جنایت در این منطقه از کرانه باختری زدند.

برای مشاهده جزئیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تحولات دویست‌وبیست‌وهشتمین روز عملیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

 

به‌روزرسانی آمار نظامیان زخمی رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۵:۱۷

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳ هزار و ۵۶۸ نظامی این رژیم زخمی شده‌اند که هزار و ۷۷۶ مورد در جریان تهاجم زمینی بوده است.

قطر: دستیابی به صلح جامع و عادلانه در منطقه منوط به ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ است
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۵:۰۸

وزارت خارجه قطر با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی نروژ، ایرلند و اسپانیا گام مهمی برای دستیابی به صلح است، اعلام کرد: دستیابی به صلح جامع و عادلانه در منطقه منوط به ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ است؛ بر پایان ناگهانی جنگ و بازگشت به مسیر سیاسی تاکید می‌کنیم، زیرا این تنها ضامن دستیابی به ثبات است.

 وزارت خارجه قطر همچنین ابراز امیدواری کرد که کشور‌های بیشتری کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

حماس: اقدام بن گویر اقدامی تجاوزکارانه است
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۵:۰۷

حماس در واکنش به اقدام وزیر امنیت کابینه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: هجوم بن گویر صهیونیست به مسجد الاقصی یک اقدام تجاوزکارانه است که به اشغالگران بر مقدسات ما مشروعیت نمی‌دهد.

استقبال حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا درباره فلسطین
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۳:۴۴

جنبش حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرده و آن را گامی مهم در مسیر تثبیت حق خود در این سرزمین و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس می‌دانیم؛ ما کشور‌های سراسر جهان را به اعتراف به حقوق ملی و مشروع ملت فلسطین و حمایت از مبارزات این ملت در مسیر رسیدن به آزادی و استقلال و پایان اشغالگری در سرزمین خویش فرامی‌خوانیم.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی نروژ، ایرلند و اسپانیا را نتیجه مبارزات ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن و پایداری اسطوره‌ای مردم غزه در برابر ماشین نسل‌کشی دشمن صهیونیستی، ثبات و پایداری ساکنان کرانه باختری و قدس در برابر جنایت‌های نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر و پایبندی فلسطینی‌ها به گزینه مقاومت به‌عنوان تنها راه رسیدن به آزادی و تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس دانست.

صدور دستور لغو کامل قانون خلع سلاح در کرانه باختری
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۳:۰۲

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از وزیر جنگ این رژیم از لغو کامل قانون خلع سلاح در شمال کرانه باختری خبر داد.

ایرلند و اسپانیا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناختند
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۱:۳۱

نخست‌وزیر اسپانیا با اشاره به اینکه نتانیاهو به تخریب غزه ادامه می‌دهد، گفت: ما مردمی صلح‌طلب هستیم و این چیزی است که هزاران معترض در اعتراض به کشتار غزه فریاد می‌زنند.

وی همچنین اعلام کرد که اسپانیا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

نخست‌وزیر ایرلند نیز گفت: ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و ما مطمئن هستیم که کشور‌های بیشتری در این گام به ما خواهند پیوست.

وی همچنین تصریح کرد: برای نسخه افراطی صهیونیسم که به خشونت شهرک‌نشینان و غارت اراضی دامن می‌زند، آینده‌ای وجود ندارد؛ مردم فلسطین شایسته آینده‌ای سرشار از امید و صلح هستند؛ صلح بدون برابری وجود ندارد و مهم است که تصمیم ما سوءتعبیر نشود؛ به رسمیت شناختن کشور فلسطین ارزش سیاسی و نمادین قوی دارد؛ این به رسمیت شناختن پیامی برای مردم فلسطین است که به آرزو‌های شما برای زندگی آزادانه و کنترل امور شما احترام می‌گذاریم.

واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام ایرلند، اسپانیا و نروژ
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۱:۲۷

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم سفیران خود در نروژ و ایرلند را به دلیل به رسمیت شناختن کشور فلسطین فراخواند.

نروژ رسما کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۱۱:۲۵

نخست‌وزیر نروژ درباره تصمیم این کشور برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، گفت: جنگ غزه بر اهمیت دستیابی به صلح و ثبات مبتنی بر حل مسئله فلسطین تاکید دارد؛هدف، ایجاد یک کشور منسجم سیاسی فلسطینی مبتنی بر تشکیلات خودگردان فلسطین است.

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ساعات اخیر||
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۰۸:۳۷

-حمله توپخانه‌ای به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه

-حمله شدید توپخانه‌ای به مرکز و شرق رفح

-توپخانه ارتش صهیونیستی مجددا مناطق جنوبی و شمالی شهر غزه را هدف قرار داد.

-بالگرد‌های صهیونیستی به سمت فلسطینی‌ها در محله برزیل در جنوب رفح شلیک کردند.

-بمباران خانه‌ای در منطقه بئر النعجه در شمال نوار غزه ۱۰ شهید و تعدادی مجروح برجای گذاشت.

-بمباران خانه‌ای در محله تل السلطان در رفح، چند نفر مجروح برجای گذاشت.

-حمله‌های توپخانه‌ای و شلیک گسترده صهیونیست‌ها به سمت مناطق شرقی رفح از سر گرفته شد.

-بر اثر بمباران خانه‌ای در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه شماری شهید و مجروح شدند.

-محله الزیتون در شرق غزه به‌صورت گسترده بمباران شد.

-جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مرکز شهر رفح را بمباران کردند.

تحولات کرانه باختری||
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۰۷:۱۶

-در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» یک فلسطینی به شهادت رسید؛ شمار شهدای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به «جنین» در ۱۶ ساعت گذشته به هشت نفر رسید؛ ضمن اینکه ۲۱ فلسطینی نیز مجروح شدند؛ نظامیان صهیونیست یک آمبولانس را هنگام انتقال پیکر شهید فلسطینی توقیف کردند.

-بمب کنار جاده‌ای در «جنین» به انفجار یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منجر شد.

-نظامیان صهیونیست به شهر‌های قلقیلیه و بیت لحم نیز یورش برده و شماری از فلسطینی‌ها را دستگیر کردند.

افزایش شمار شهدای «جنین» به ۸ نفر؛ بیمارستان العوده در محاصره نظامیان صهیونیست

تحولات غزه در نخستین ساعات دویست‌وبیست‌ونهمین روز طوفان الاقصی||
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ - ۰۷:۱۴

-حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد؛ بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به محل تجمع آوارگان در الزوایده در مرکز نوار غزه دست کم ۱۰ نفر از جمله یک نوزاد متولد نشده شهید و شماری دیگر مجروح شدند.

 

-حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به رفح با مقاومت فلسطینی‌ها مواجه شد.

-آنروا، آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، اعلام کرد: توزیع کمک‌های غذایی بشردوستانه در شهر رفح در جنوب غزه به حالت تعلیق درآمده است.

 

افزایش شمار شهدای «جنین» به ۸ نفر؛ بیمارستان العوده در محاصره نظامیان صهیونیست

-مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: نگران محاصره بیمارستان العوده در شمال غزه هستیم؛ یک تیم پزشکی متشکل از ۱۴۸ نفر و ۲۲ بیمار درون بیمارستان العوده گرفتار شده‌اند؛ تک‌تیراندازان روز گذشته به سمت بیمارستان شلیک کردند، ضمن اینکه بیمارستان هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفت؛ ما خواستار حفاظت فوری از کارکنان بیمارستان، بیماران و غیرنظامیان هستیم.

-ایرلند و اسپانیا روز چهارشنبه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام می‌کنند.

-پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی از نگرانی واشنگتن درباره توانایی مقاومت فلسطین خبر داد.

-آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، ادعا کرد که توافق آتش‌بس در غزه هنوز امکان‌پذیر است، اما پیشنهاد دادگاه بین‌المللی کیفری برای دستگیری سران رژیم صهیونیستی، تلاش‌های دیپلماتیک را عقب انداخته است.

-برنامه جهانی غذا هشدار داد که عملیات بشردوستانه در غزه در آستانه فروپاشی است و اگر غذا و آذوقه وارد غزه نشود، شرایط قحطی گسترش خواهد یافت.

- گزارش‌ها نشان می‌دهند که رژیم صهیونیستی پس از توقیف تجهیزات خبرگزاری آسوشیتدپرس با موجی از محکومیت گروه‌های رسانه‌ای و حتی متحد نزدیک خود آمریکا مواجه و ناچار شد مسیر خود را تغییر می‌دهند.

-نروژ نخستین کشور اروپایی است که اعلام کرد در صورت صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بازداشت خواهد کرد؛ فرانسه، اسلوونی و بلژیک نیز حمایت خود را این حکم اعلام کردند.

در حال تکمیل ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *