بیانیه وزارت امور خارحه سوریه پیرامون حمله جدید رژیم صهیونیستی

23:40 - 16 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۳۷۳
وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی پس از گذشت چند ساعت از جنایت گروه تروریستی داعش سطح هماهنگی دقیق بین آنها را نشان می‌دهد.

- وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز دشمن اسرائیلی صبح امروز ( ۷ مارس ۲۰۲۲) به مناطق مسکونی در حومه دمشق ساعاتی بعد از جنایت گروه تروریستی داعش در ۶ مارس ۲۰۲۲ که موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیرو‌های دلاور ارتش عربی سوریه در حین بازگشت به منازلشان شد، به صورت تصادفی نبوده است. این تجاوز داعشی و اسرائیلی حقیقت هماهنگی دقیق و مستقیم میان دو طرف جنایتگر را نشان می‌دهد.

در در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه نسبت به پیامد‌های تجاوزات مکرر اسرائیل به سوریه و خسارت‌های بزرگ وارد شده به زیرساخت‌ها هشدار داده است. سوء استفاده رژیم صهیونیستی و گروه داعش از رویداد‌های بین المللی جهت سرپوش نهادن به تجاوزات وحشیانه مکرر خود باطل تبدیل به حق نمی‌کند و جهانیان را از اقدامات “اسرائیل” و “داعش” گمراه نمی‌سازد.

این وزارتخانه در پایان گفت: جمهوری عربی سوریه از آنچه به حقوق بین‌المللی و نقش سازمان ملل متحد در حل و فصل مسایل امنیت و صلح بین‌المللی ایمان دارد، سازمان ملل متحد و شورای امنیت را مسؤول می‌داند و از آنان می‌خواهد تا از استاندارد‌های دوگانه و نادیده گرفتن قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد جهت خدمت به برخی از طرف‌های حامی مرتکبان جنایت‌ها بپرهیزند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *