پوتین: برای حل مسالمت آمیز مسئله دونباس هرچه که در توان داشتیم انجام دادیم

19:11 - 02 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۰۴۶
رئیس جمهور روسیه می‌گوید از همان ابتدای درگیری کی یف با جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین، همه تلاش خود را برای حل مسالمت آمیز تنش انجام داده است.

- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی‌اش که در جلسه اضطراری شورای امنیت ملی این کشور که امروز دوشنبه برگزار شد، ضمن تاکید بر این که مسکو هر اقدامی را که لازم بوده در راستای حل مسالمت آمیز بحران دونباس انجام داده است، یادآوری کرد: تقابل میان نیرو‌های اوکراینی و مردم ساکن در دونتسک و لوهانسک از ابتدای اعلام موجودیت این دو جمهوری وجود داشته است. موضوع به رسمیت شناختن استقلال این مناطق، ارتباط نزدیکی با مشکلات تأمین امنیت در جهان و به ویژه اروپا دارد.

وی همچنین گفت که امانوئل مکرون، همتای فرانسوی‌اش در تماس تلفنی که با وی داشته، اعلام کرده است که در مواضع واشنگتن نسبت به پیشنهادات امنیتی مسکو تغییری به وجود آمده، اما وی از این تغییر اطلاعی ندارد اما با این حال، پوتین یادآوری کرد که آمریکا به راحتی از هر توافق و سندی که خودش امضا می‌کند، چشم پوشی می‌کند.

وی همچنین در ادامه هشدار داد از آنجا که کی یف شبه جزیره کریمه را بخشی از روسیه به حساب نمی‌آورد، این تهدید وجود دارد که به دنبال گزینه نظامی برای بازپس گیری این منطقه باشد و ناتو هم این مسئله را بهانه‌ای برای اقدامات بعدی خود قرار می‌دهد.


برچسب ها: اوکراین پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *