رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی تامین حق‌آبه کشاورزی ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان قیر

13:26 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۱۵۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
در بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های قیر و فیروزآباد تامین حق آبه کشاورزی ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان قیر بررسی شد.
- بنا به اعلام خانه ملت، شهرستان قیر استان فارس صبح امروز میزبان علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

بازدید از کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی نخستین دستورکار نایب رئیس قوه مقننه و جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی بود.

یادآور می‌شود، اختصاص حق آبه برای ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی مهمترین دغدغه مردم این منطقه بود؛ بر اساس اظهارات مسئولان شهرستان قیر سد یاد شده از سال ۸۸ آب‌گیری شده و یکصد میلیون متر مکعب آب این سد برای کشاورزی پیش بینی شده است.

گفتنی است، اکنون ۳ هزار هکتار از اراضی منطقه دارای حق آبه هستند و در صورت موافقت مسئولان ۲۰ میلیون مترمکعب آب باید برای کشاورزان متقاضی اختصاص یابد.

در ادامه بازدید از شهرستان قیر، موضوعاتی مانند وضعیت نامناسب جاده‌های مواصلاتی قیر به جهرم، قیر به فیروزآباد و قیر به خنج، تامین آب شرب روستا‌های منطقه، تامین آب کشاورزی از بند اسلام آباد بخش افرز و مشکلات فاضلاب و آسفالت محوطه‌های مسکن مهر منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در ادامه بازدید نظارتی یک روزه نایب رییس مجلس به استان فارس، علی نیک‌زاد ثمرین از شهرستان فیروزآباد بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، روند احداث جاده فیروزآباد به کوار و همچنین جاده میمند مورد بررسی قرار گرفت.

مسیر فیروزآباد به کوار ۵۵ کیلومتر طول دارد که پروژه دوبانده شدن آن بدلیل کمبود اعتبارات معطل مانده است؛ در این میان مسیر ۲۳ کیلومتری میمند نیز برای بهسازی و تعریض نیازمند اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی است.
 
 

برچسب ها: نائب رئیس مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *