پوتین: ناتو با وعده‌های خود ما را فریب داد

21:42 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۶۶۱
رئیس جمهور روسیه گفت: به ما قول داده شده بود که ناتو هیچ پیشروی به سمت شرق نکند اما آنها ما را فریب دادند.

–ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان داشت،درخصوص پاسخ آمریکا به تضمین‌های امنیتی به روسیه گفت: به ما قول داده شده بود که ناتو حتی یک اینچ هم به سمت شرق پیشروی نکند، اما آن‌ها ما را مورد فریب قرار دادند. مشخص است که نگرانی‌های اساسی روسیه از سوی ناتو نادیده گرفته شده است. در واکنش غرب به پیشنهادات امنیتی روسیه شاهد توجه کافی به سه درخواست اصلی از جمله عدم گسترش ناتو نبوده ایم.

رئیس جمهور روسیه همچنین ضمن بیان اینکه اوکراین برای ایالات متحده تنها ابزاری به منظور بازدارندگی روسیه و تلاش برای کشاندن روسیه به یک درگیری مسلحانه است؛ اضافه کرد: برای جلوگیری از توسعه منفی رویداد‌های پیرامون اوکراین که روسیه نیز خواهان آن است، منافع همه را باید در نظر گرفت و به دنبال راه حلی بود. امیدواریم که در نهایت راه حلی به منظور مساله تضمین‌های امنیتی پیدا شود، اما هنوز گفتن آن که دقیقا چه خواهد بود، دشوار است.

پوتین افزود: روسیه در حال بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا و ناتو در خصوص تضمین‌های امنیتی است. ناتو به حق کشور‌ها برای انتخاب آزادانه اتحاد‌ها اشاره می‌کند، اما در عین حال تلاش می‌کند تا امنیت یک نفر را «به هزینه دیگران» تقویت کند.

او گفت: اما فقط این نیست که به کسی حق بدهیم که آزادانه نحوه تضمین امنیت خود را انتخاب کند. بخش جدایی ناپذیر دوم می‌گوید که نمی‌توان اجازه داد که امنیت کسی به قیمت امنیت سایر کشور‌ها تقویت شود.


برچسب ها: ناتو پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *