بانک توسعه صادرات فرآیند اعطای تسهیلات را کاهش می‌دهد

1:30 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۰۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: تلاش این بانک برای کاهش زمان و فرایند خدمات و تسهیلات بانکی است چرا که برای کمک به صادرات لازم است پرداخت تسهیلات به مشتریان تسریع شود
به گزارش ، علی صالح آبادی در نشستی که با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در ساختمان مرکزی این بانک در تهران برگزار شد، افزود: باید با شناسایی موانع و عوامل بازدارنده روند ارائه خدمات به مشتریان را تسهیل کرد چرا که این امر موجب جذب مشتری و افزایش توان رقابتی می شود.

 مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به مشکلات بانک در حوزه جذب سپرده و همچنین عدم افزایش سرمایه از سال 86 تاکنون افزود: محوریت فعالیت این بانک کمک به بنگاه‌های صادرات محور و دارای ارزآوری است.

صالح آبادی درخصوص حذف تحریم بانک توسعه صادرات در پیوست یک برجام گفت: در پسا تحریم با اخذ خطوط اعتباری از بانک های خارجی و همچنین برقراری سوییفت بسیاری از مشکلات صادرکنندگان مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص نرخ سود تسهیلات بانک اظهار داشت: این بانک شباهتی به بانک‌های خصوصی در زمینه سود تسهیلات ندارد به طوریکه این نرخ در عقود مبادله‌ای بین 16 تا 21 درصد و طبق مصوبات بانک مرکزی است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به سوالی پیرامون نوع وثایق برای دریافت تسهیلات گفت: در صورتی‌ که متقاضی ازجمله مشتریان خوش حساب بانک باشد وثایق نوع دوم نیز برای تضمین دریافت خواهد شد و از قراردادهای لازم الاجرا نیز می توان استفاده کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *