محمدخانی: پرسپولیس خیلی مُفت امتیاز از دست می‌دهد/ چرا وزارت ورزش زیرساخت‌های سرخابی‌ها را حرفه‌ای نکرد؟

0:45 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۹۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نباید در دور رفت این قدر مُفت امتیازات را از دست می‌دادیم.

ناصر محمدخانی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با میزان، درباره نوسان این تیم در فصل جاری لیگ برتر، اظهار داشت: پرسپولیس چند هفته پشت سر هم بازی‌های خود را با کسب سه امتیاز به اتمام رساند و به صدر جدول رسید. با این پیروزی‌های دلچسب امیدوار شدیم تا بتواند همین رویه را تا آخر فصل حفظ کند و شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشد، اما با تساوی مقابل پدیده انتهای جدولی، هم قهرمانی نیم فصل را از دست داد و هم از روند رو به رشد خود بازماند.

وی در خصوص اینکه هر تیمی ‌می‌خواهد قهرمان شود باید بیشتر امتیازات دور رفت را کسب کند، گفت: به خاطر اینکه در نیم فصل دوم تیم‌ها با تمام قدرت برای قهرمانی یا حفظ رتبه خود در جدول یا ماندن در لیگ برتر پا به مسابقات می‌گذارند و وضعیت برای گرفتن امتیاز حتی از تیم‌های ته جدولی سخت می‌شود. هر چه به پایان لیگ و مسابقات نزدیک می‌شویم این شرایط حساس‌تر و بغرنج‌تر دنبال خواهد شد. نباید در دور رفت این قدر مُفت امتیازات را از دست می‌دادیم.

محمدخانی در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس هنوز به شرایط ایده‌آل دست پیدا نکرده است، تصریح کرد: نباید بازیکنان از هر نظر، چه از لحاظ بدنی یا روحی در شرایط متغییر یا در اُفت و خیز باشند و باید تا آخر فصل حالت متعادل و نرمال خود را حفظ کنند تا در نهایت تیم به نتیجه دلخواه که قهرمانی است، دست پیدا کند. مشخص نیست این عدم حفظ شرایط آرمانی بین بازیکنان پرسپولیس به خاطر چه مشکلاتی است، اما بنظرم شرایط زیادی از جمله وضعیت روحی بازیکنان، عدم هماهنگی، استرس و ... در نتایج ضعیف نقش اساسی دارند. 

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در مورد عملکرد مهاجمان پرسپولیس عنوان کرد: فورواردهای پرسپولیس باید انگیزه زیادی برای رسیدن به تیم ملی داشته باشند و این مسئله باعث می‌شود تا با زحمت و تلاشِ بسیار، خود را به حد گلزنان حال حاضر تیم ملی برسانند.  اگر هدفشان رسیدن به تیم ملی باشد به طور حتم با این طرز تفکر، بازی بهتری برای پرسپولیس انجام می‌دهند و هر بازی گل خواهند زد. 

محمدخانی در مورد حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال فکر اساسی برای پرسپولیس و استقلال نکردند. چرا نباید این دو تیم پرطرفدار یک ورزشگاه اختصاصی داشته باشند؟ اگر وزارت ورزش متولی و صاحب این دو تیم بود چرا زیرساخت‌های این دو باشگاه را حرفه‌ای نکرد تا به این روز دچار شوند؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *