پوتین: روسیه به فعالیت‌های نظامی ناتو در مجاورت مرز‌های خود پاسخی مناسب می‌دهد

19:16 - 27 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۱۴۸
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: روسیه به فعالیت‌های نظامی ناتو در مجاورت مرز‌های خود پاسخ مناسب خواهد داد.

- ولادیمیر پوتین، در اظهاراتی در جمع مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از اقدامات و تحرکات نظامی کشور‌های غربی در دریای سیاه اعلام کرد: اقدامات تنش زای اخیر کشور‌های غربی در دریای سیاه، خارج از معیار‌های قوانین بین المللی است و آن را نقض می‌کند.

رئیس جمهور روسیه گفت: در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز‌های روسیه بمب افکن‌های راهبردی پرواز می‌کنند که حامل سلاح‌های بسیار جدی هستند.

وی در این راستا اظهار کرد: روسیه به فعالیت‌های نظامی ناتو در مجاورت مرز‌های خود پاسخ مناسب خواهد داد.

وی گفت: ناتو بطور پیشگامانه همه ساز و کار‌های گفتگو و همکاری (با روسیه) را از بین برد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه مسکو نیازی به مناقشه در مرز‌های غربی خود ندارد، افزود: هشدار ما به کشور‌های غربی اخیرا تاثیر مشخصی داشته و تنش‌ها و نگرانی‌هایی در بین آن‌ها (در مورد روسیه) وجود دارد.
وی در ادامه با خطاب قرار دادن سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، گفت: روسیه باید تضمین‌های جدی را از غرب در مورد امنیت خود بگیرد و این موضوع حتما باید مطرح شود.

پوتین با بیان اینکه، روسیه در کل از افزایش موارد مناقشه در جهان نگران است و متاسفانه شاهد هستیم که تعداد بحران‌ها و مناقشه‌ها در جهان افزایش می‌یابد، افزود: آمریکا چند سال پیش اموال دیپلماتیک روسیه را غصب کرد.

وی ادامه داد: واشنگتن با نقض قوانین بین المللی را نقض کرد و در حال حاضر نیز قصد ندارد در این زمینه به گفتگو بپردازد.

پوتین با تاکید بر اینکه مواضع روسیه و آمریکا در برخی مسائل متفاوت هستند، افزود: این مواضع در تناقض با یکدیگر قرار دارند، اما مسکو برای گفتگو با واشنگتن آمادگی دارد و دیپلماسی روسیه باید در آینده نیز برای حل و فصل مسائل سوریه تلاش داشته باشد.


برچسب ها: روسیه پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *