شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز افتتاح شد

13:34 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۲۰۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
شبیه‌ساز هواپیمای ترابری فوق‌سنگین ایلوشین در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز به نام خلبان شهید «صمد اکبرپور» به بهره‌برداری رسید.
- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در آیین افتتاح شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین گفت: همت و تلاش متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه خودکفایی صنایع دفاعی به بار نشسته و خداوند را به شکرانه داشتن ارتشی قوی کنار دیگر نیرو‌های مسلح کشور شاکر هستیم.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش، افزود: نه تنها تمام خلبان‌های نیروی هوایی ارتش می‌توانند از این شبیه‌ساز (سیمیلاتور) استفاده کنند و آموزش‌های لازم را ببینند بلکه امکان خدمات آموزش به خلبانان کشوری و نیرو‌های مسلح دیگر که این هواپیما را در اختیار داشته باشند هم وجود دارد.
 
در ادامه «امیر سرتیپ خلبان واحدی» ضمن تقدیر و تشکر از تمام تلاشگران عرصه صنایع دفاعی کشور، خطاب به مهندسان و رزمندگان خط علمی و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: تیرماه ۹۹ نیروی هوایی ارتش از طراحی و ساخت بزرگترین شبیه‌ساز پروازی هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ که توسط کارشناسان و نخبگان سازمان تخقیقات و خودکفایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان انجام شده بود رونمایی کرد.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش، افزود: امروز با گذشت یک سال از آن زمان و اتمام مراحل تنظیمات کارخانه‌ای و انتقال آن به پایگاه هوایی شهید دوران وارد مرحله بهره‌برداری در حوزه آموزش‌های عملیاتی شده‌ایم و با بهره‌برداری از این سامانه شبیه‌ساز در آموزش هواپیمای ایلوشین به خودکفایی رسیده‌ایم.
 
این شبیه‌سار با حضور خانواده خلبان شهید «اکبرپور» افتتاح و به نام خلبان شهید صمد اکبرپور نام‌گذاری شد.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *