نماینده مجلس: به افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی خوش‌بین نیستیم

1:07 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۷۱۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به تغییرات فوری و کارشناسی نشده خوشبین نیستیم، مشکل ما با بالا بردن ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی حل نمی‌شودبلکه توزیع پزشک باید در کشور عادلانه باشد.
مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش ظرفیت ۳ و ۵ هزار نفری در پذیرش دانشجوی پزشکی از سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گفت:ضمن اینکه به تغییرات فوری و کارشناسی نشده خوشبین نیستیم، اما معتقدیم به جای افزایش ظرفیت‌ها می‌تواند شیوه پذیرش دانشجو تغییر پیدا کند.
 
وی ادامه داد: اگرچه که همچنان مشخص نیست که تصمیات اتخاذ شده بر چه اساسی است و نظرات طرف مقابل را نشنیده ایم، اما مشکل ما با بالا بردن ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی حل نمی‌شود توزیع مناسب پزشک باید در کشور عادلانه باشد.


وی ادامه داد:بحران کرونا نشان داد که ما در کشور کمبود پزشک نداریم، ضمن اینکه اگر بخواهیم بر اساس این بحران هم تصمیم گیری کنیم صحیح نیست چرا که پس از بحران ما با حجم زیادی از پزشکانی مواجه هستیم که برای تامین معیشت آن‌ها با بحران روبرو می‌شویم.


نماینده مردم لرستان گفت: برای افزایش ظرفیت رشته پزشکی ما ابتدا باید نیاز سنجی کنیم، از سوی دیگر زیر ساخت‌های مورد نظر، چون فضا‌ها و امکانات آموزشی، چون آزمایشکاه و بیمارستان برای آموزش این افراد نیاز است ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که تربیت پزشک در کشور هزینه بالایی را نیز در بر دارد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌ها و امکانات موجود و بدون در نظر گرفتن سایر دیدگاه‌ها در وزارت بهداشت، کمیسیون آموزش و وزارت علوم نمی‌تواند عجولانه به سمت تصویب مصوبه‌ای رفت.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت مراکز خصوصی و دانشگاه آزاد در پی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت:اصل اساسی آماده بودن زیر ساخت‌ها برای ارائه آموزش با کیفیت است و نظارت و ارائه مجوز‌ها بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی موجود است نه رانت و رابطه ارائه آن به این مراکز است.

وی گفت:از این رو با توجه به اینکه برخی از دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی به خارج از کشور مهارجرت می‌کنند می‌توان گفت که کیفیت تحصیل در این دانشگاه‌ها از برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور بالاتر است.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: آموزش افزایش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *