تصویب ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

10:43 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۹۶۴
کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

- کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی، اقدامات این رژیم را در نقض سیستماتیک حقوق فلسطینیان و اعمال زور علیه شهروندان فلسطینی به ویژه ساکنان نوار غزه که به جان باختن و زخمی شدن غیرنظامیان منجر شده و نیز شهرک سازی در اراضی اشغالی از جمله در قدس شرقی و جولان اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش «جروزالم پست»، ۳ مورد از این قطعنامه‎ها، کار آژانس امداد و کار سازمان ملل را که به ۵.۷ میلیون پناهنده فلسطینی در سوریه، لبنان، اردن، غزه، کرانه باختری و قدس شرقی خدمات رسانی می‌کند، تایید می‌کند.

هر ۳ این قطعنامه‌ها خواستار حق بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی اشغالی و یا دریافت غرامت برای اموالی هستند که این افراد هنگام خروج از خانه‌های خود از دست داده‎اند.

از بین این ۳ قطعنامه، قطعنامه‌ای با عنوان «کمک به آوارگان فلسطینی» بیش از دیگر قطعنامه‌های مورد مقبولیت قرار گرفت.

در این قطعنامه‌ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در اراضی اشغالی، اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان، محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه خود، تاکید شده است.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل درباره جولان عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد.

همچنین، رژیم صهیونیستی از اعطاء حق شهروندی به ساکنان جولان سوریه منع شده است.

در این قطعنامه‌ همچنین ضمن اشاره به وضعیت بحرانی اجتماعی و اقتصادی آواراگان فلسطینی و نیز وضعیت بسیار بحرانی آنروا، از کشورها خواسته شده تا  از تلاش‌ها و اقدامات آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *