پیام تسلیت ولایتی در پی درگذشت شخصیت برجسته بوسنی و هرزگوین

10:58 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۶۸۴
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی طی پیامی درگذشت حسن چنگیچ یکی از باسابقه‌ترین مبارزان بوسنی و هرزگوین را تسلیت گفت.
علی اکبر ولایتی طی پیامی درگذشت «حسن چنگیچ» یکی از باسابقه‌ترین مبارزان بوسنی و هرزگوین را تسلیت گفت.

در پیام دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خطاب به باقر عزت بگوویچ رئیس حزب اقدام دمکراتیک بوسنی و هرزگوین آمده است: خبر درگذشت شخصیت برجسته و مبارز خستگی‌ناپذیر بوسنی و هرزگوین، مرحوم حسن چنگیچ را با تاسف و تاثر دریافت نمودم.
 
آن شخصیت مؤمن و مجاهد، پس از انقلاب اسلامی ایران، تحت تاثیر اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، عمر با برکت خویش را صرف تحقق آرمان‌های بلند ملت بزرگ و مسلمان بوسنی و هرزگوین و از این رهگذر خدمات عظیم و مثال زدنی را به مردم مظلوم آن کشور چه در زمان دفاع و چه پس از آن در کارنامه خود ثبت و ضبط نمود.
 
وزیر خارجه پیشین کشورمان افزود: در دوران دفاع از بوسنی و هرزگوین اینجانب در سفر‌های متعددی که به عنوان وزیر خارجه به سارایوو داشتم از نزدیک شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های آن مرحوم در کنار رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین، مرحوم علی عزت بگوویچ بودم.
 
در بخش دیگری از این پیام آمده است: باید اذعان کرد نه تنها ملت بوسنی و هرزگوین یک وطن‌پرست، مبارز نستوه و شخصیتی ممتاز و کم‌نظیر را از دست داد بلکه جهان اسلام نیز فقدان مردی نستوه و نیک اندیش را احساس می‌نماید.
 
ولایتی در پایان این پیام گفت: لازم می‌دانم مراتب تسلیت، تعزیت و همدردی خود و اعضای محترم مجمع جهانی بیداری اسلامی را که از مدافعان و تلاش گران آرمان‌های بلند بیداری اسلامی در جهان بود، به دولت و ملت بزرگ بوسنی و هرزگوین، جناب‌عالی، خانواده معزز و جامعه مسلمانان آن کشور ابراز داشته و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی مسئلت می‌نمایم.

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *