رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معرفی جاذبه‌های تهران به گردشگران چینی

3:45 - 27 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۱۱۴
علی رفیعی گفت: نوع فعالیت‌ها و سیاست گذاری‌های شهرداری با معاونت گردشگری در استان تهران ماهیت متفاوتی دارد. مسوولان شهرداری صرفا در حوزه رویداد‌ها و معرفی جاذبه‌ها فعال هستند و هیچ سیاست گذاری یا عملیات اجرایی خاصی در حوزه گردشگری ندارند.
علی رفیعی معاون امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در خصوص ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتقای جایگاه ایران در چرخه گردشگری جهان به میزان گفت: قطعا معرفی و شناساندن آثار تاریخی و ایجاد جاذبه‌هایی که باعث جلب گردشگران می‌شود می‌تواند در افزایش و ارتقای شمار گردشگران موثر باشد. از این جهت تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی که دنیا را به صورت دهکده جهانی درآورده از مهمترین ابزار‌هایی است که می‌تواند جاذبه‌های گردشگری را به جهانیان معرفی کند. نقش اصلی را هم در تحقق این اتفاق باید به گردن پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بگذاریم.

معاون امور گردشگری اداره میراث فرهنگی تهران درباره اینکه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران و قرار دادنش در مسیر ارتباطات جهانی چه اقدام‌هایی شده گفت: این مساله را باید در سطوح مختلف ببینیم. اینکه چه بخش‌هایی از بدنه دولت در این کار وارد شده اند یا در بخش خصوصی آیا اقدامی در این خصوص رخ داده را باید مورد بررسی قرار داد. اما چیزی که امروزه اتفاق افتاده بخش دولتی و بخش خصوصی استان تهران همیشه در تمامی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور داشته و ما از همه ابزار‌های الکترونیکی، مکتوب و غیر مکتوب استفاده برده ایم تا بتوانیم بیشترین بازده را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تهران داشته باشیم. چون استان تهران یکی از پرقدمت‌ترین بافت‌های تاریخی را در خود دارد و از جاذبه‌های بسیار پراهمیتی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: از آنجایی هم که برای یک دوره طولانی تهران پایتخت کشورمان بوده حوادث تاریخی و سیاسی مهم دو سده اخیر در اینجا رخ داده است؛ بنابراین تلاش ما این است تا بتوانیم از همه این ظرفیت‌ها بهره ببریم و بتوانیم توسعه گردشگری در استان را محقق کنیم. در این زمینه آخرین دستاورد و محصولی هم که ما داشته ایم ساخت دو نماهنگ پنج دقیقه‌ای و هفت دقیقه‌ای ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران برای گردشگران چینی بوده است. در این دو نماهنگ تمامی تاسیسات و ظرفیت‌های گردشگری تهران را معرفی کردیم و ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی استان تهران در این نماهنگ‌ها مورد شناسایی قرار گرفته است. اما در کنار این شرکت‌ها و انجمن‌های ما با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای نشر و ترویج جاذبه‌های گردشگری تهران به فراخور حال دست به اقدام‌هایی می‌زنند.
 
بیشتر بخوانید:
ادعا‌ها درباره آسیب‌دیدگی کاخ موزه گلستان صحت ندارد

رفیعی درباره اینکه چرا شهرداری تهران نسبت به معاونت گردشگری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری فعالانه‌تر عمل می‌کند گفت: شهرداری تهران دارای ستاد جداگانه‌ای است و نوع فعالیت‌ها و سیاست گذاری هایش با معاونت گردشگری در استان تهران ماهیت متفاوتی دارد. مسوولان شهرداری صرفا در حوزه رویداد‌ها و معرفی جاذبه‌ها فعال هستند و هیچ سیاست گذاری یا عملیات اجرایی خاصی در حوزه گردشگری ندارند؛ بنابراین آن‌ها مسوولیت‌های محدود تری در این موضوع دارند.
 
وی افزود: درواقع شهرداری بر حسب وظایف مشخصی که بر عهده دارد در این موضوع به فعالیت می‌پردازد. البته ما با مسوولان شهرداری ارتباط منسجم و مطلوبی داریم و در خیلی جا‌ها فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های مشترکی هم داریم. این اقدام‌های مشترک بخشی از توسعه حوزه گردشگری شهری محسوب می‌شود و اقدام‌های شهرداری را هم باید در همین جهت ارزیابی کنیم. ما با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تفاهم نامه‌ای را هم به امضا رسانده ایم. یعنی علاوه بر ستاد گردشگری شهرداری تهران که با ما ارتباط تنگاتنگی دارند سایر بخش‌های مدیریت شهری هم با ما در ارتباط هستند تا بتوانیم در گسترش موضوعات گردشگری اتفاقات مطلوبی را رقم بزنیم.
 

برچسب ها: علی رفیعی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *