هشدار گزارشگر سازمان ملل درباره بدرفتاری با زندانیان در زندان‎های امارات

15:04 - 13 تير 1400
کد خبر: ۷۳۸۲۴۷
یک کارزار بین المللی در نامه‎ای خواستار آزادی مخالفان دولت امارات شدند در همین حال گزارشگر حقوق بشر نسبت به بدرفتاری با زندانیان هشدار داد.

- کارزار بین المللی آزادی در نامه‌ای خطاب به سفیر امارات در لندن، اعلام کرد که نگران آزار و اذیت امارات نسبت به فعالان حقوقی در زندان‌های این کشور است.

از سفیر امارات در انگلیس خواسته شده است که برای آزادی تعدادی از زندانیان که توسط دادگاه این کشور زندانی شده‎اند، فشار آورد.

به گزارش «میدل ایست آی»، پرونده موسوم به «امارات ۹۴»، بر اساس یک دادگاه جمعی در سال ۲۰۱۳ شامل ۹۴ نفر بود که متهمان آن به تلاش برای سرنگونی دولت امارات متهم شدند، اتهامی که متهمان به شدت آن را رد کردند.

این دادگاه به محکومیت ۶۹ نفر منجر شد؛ ۸ نفر به صورت غیابی، که تا ۱۵ سال مجازات دریافت کردند.

این نامه می‎گوید روی بدن چندین زندانی علائم شکنجه در قبل از محاکمه وجود داشته که توسط مقام‎های امارات بررسی نشد.

بر اساس این نامه، ۴ زندانی در حال حاضر با وجود اتمام محکومیت ۷ ساله خود در بازداشت نامحدود باقی مانده و مقام‎های اماراتی با استفاده از ممنوعیت سفر، زندانیان و همچنین اعضای خانواده آن‌ها را هدف قرار داده‎اند.

تنظیم کنندگان این نامه می‎گویند «ما می‌خواهیم که امارات در رابطه با شرایط بازداشت و حبس این افراد، با دعوت از ارگان‌های مستقل و بی طرف برای بازرسی و ارزیابی میدانی شرایط بازداشت، نظارت بین المللی بر زندان‌ها را انجام دهد.»

این نامه به دنبال تماس «ماری لاولور»، گزارشگر ویژه سازمان ملل که از امارات خواسته بود تا ۵ زندانی را آزاد کند، با استناد به اینکه آن‌ها در دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد در سلول انفرادی بودند و این می‌تواند به معنای شکنجه باشد، نوشته شد.


برچسب ها: حقوق بشر امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *