معاون استاندار خراسان شمالی: زلزله در گرمه و جاجرم تلفات جانی نداشت

9:38 - 27 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۱۴۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خوشبختانه زلزله در شهرستان‌های گرمه و جاجرم تلفات جانی نداشت، افزود: تنها یک مورد زخمی که در روستای شرک در خانه‌های خشتی و گلی بوده است.

- غلامرضا هوایی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به زلزله صبح امروز در مناطق روستایی گرمه و جاجرم اظهار کرد: از بامداد امروز ۹ زلزله خفیف که قوی‌ترین آن‌ها ۵.۵ ریشتری بوده خراسان شمالی را لرزاند که خسارات این زلزله در مناطق روستایی گرمه و جاجرم بیشتر از دیگر مناطق گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زلزله در شهرستان‌های گرمه و جاجرم تلفات جانی نداشت، افزود: تنها یک مورد زخمی که در روستای شرک در خانه‌های خشتی و گلی بوده است.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بسیاری از خانه‌های خشتی و گلی عمدتاً خسارت دیدند و تقریباً غیرقابل استفاده هستند،بیان کرد: منازلی که در سال‌های اخیر توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن با وام‌ها و تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار گرفته، ساخته شدند عموماً تخریب نشدند و ترکی هم برنداشتند.

هوایی خاطرنشان کرد: همکاران ما در فرمانداری‌های جاجرم و گرمه در اولین ساعت بامداد جلسات ستاد بحران را تشکیل دادند و خوشبختانه همه پای کار بودند.

وی با اشاره به حضور تیم های ارزیاب در منطقه عنوان کرد: هلال احمر و بنیاد مسکن به روستا‌ها سر زده و در حال آماربرداری هستند و بلافاصله پس از جمع‌بندی آمار میزان خسارت واقعی را اعلام خواهیم کرد.


معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای امدادی در حال توزیع چادر‌های هلال احمر به روستائیان هستند تا همشهریان ما امروز و امشب را به صورت ایمن سپری کنند.

هوایی گفت: با توجه به اینکه زلزله‌ها شدت‌ زلزله‌ها کاهشی نبوده، ممکن  است این زمین لرزه ها حتی پس لرزه هم نباشند و زلزله‌های جدیدتری رخ دهد لذا از همشهریان می خواهیم، کماکان آرامش خود را حفظ کنند و به توصیه‌هایی که نیرو‌های انتظامی، بسیج، هلال احمر و فرمانداری‌های منطقه می‌دهند توجه کنند.

وی در پایان یادآور شد: به‌زودی ارزاق و خدمات مورد نیاز مردم در مناطق زلزله زده در اختیارشان قرار خواهد گرفت و انشالله از این بحران هم عبور می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *