سخنگوی ارتش عراق: نیازی به نظامیان آمریکا نداریم

18:37 - 06 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۰۸۱
سخنگوی فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق گفت: ما در عراق به هیچ سرباز آمریکایی نیاز نداریم.

سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، ضمن اعلام تعیین جدول زمان بندی برای خروج نیرو‌های اشغالگر از عراق، گفت: در صورت عدم پاسخ آمریکا به درخواست اخراج نیروهایش از عراق، دولت عراق استراتژی دیگری را در قبال این مسئله اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق در ادامه افزود: در حال حاضر گفتگو‌های استراتژیکی میان دولت عراق و آمریکا پیرامون نیرو‌های آمریکایی به عنوان بخشی از نیرو‌های ائتلاف در عراق جریان دارد و مرحله دوم این گفت‌وگو‌های استراتژیک در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

یحیی رسول همچنین ضمن اشاره به اینکه فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق دستور تشکیل کمیته فنی به ریاست رئیس ستاد ارتش عراق را داده است، اضافه کرد: این کمیته در روزهای آینده اقدام به برزگرای نشست‌های خود خواهد کرد و وظیفه آن تکمیل گفتگو‌هایی است که مرحله مهمی از آن درباره نیرو‌های آمریکایی موجود در عراق را پشت سرگذاشتیم. خود نیرو‌های آمریکایی هم اعلام کردند که آماده تغییر ماموریت خود از ماموریت جنگی به ماموریت آموزشی هستند. 

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که ماموریت نیرو‌های ناتو در عراق نیز تنها مشورتی و آموزشی است، اعلام کرد که در حال تنظیم جدول زمانی به منظور خروج این نیرو‌ها از عراق هستند.

یحیی رسول ادامه داد: ما در عراق به هیچ گونه سرباز آمریکایی یا بیگانه جهت حمل سلاح به منظور مبارزه، در سرزمین عراق نیاز نداریم. ما در هنگام عملیات جنگ آزادسازی (عراق از گروه‌های تروریستی) نیازی به این سربازان نداشتیم و در آینده هم به آنها نیازی نخواهیم داشت.


برچسب ها: عراق ارتش عراق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *