مذاکرات امنیتی هند و پاکستان متوقف شد

2:05 - 05 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۶۷۳
خبرگزاری میزان-اختلافات دهلی نو و اسلام آباد بر سر دستور کار مذاکرات مناقشه کشمیر به لغو سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به هند منجر شد.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "سرتاج عزیز" مشاور امنیت ملی پاکستان سفر برنامه ریزی شده خود را به دهلی نو برای مذاکره با "آجیت دووال" همتای هندی خود در آخرین دقایق به علت بروز اختلاف بر سر دستور کار گفت وگوها لغو کرد.

لغو این سفر امیدواری ها را درباره گشایش فوری در مناسبات دو همسایه مجهز به سلاح هسته ای نقش بر آب کرده است.

این در حالیست که بر اثر گلوله باران توپخانه در طول خط مرزی حائل موسوم به خط کنترل در منطقه کشمیر در طول این ماه چندین غیر نظامی کشته شدند.

ساکنان محلی می گویند حدود یکصد خانوار از روستاهای خود در نواحی مرزی فرار کرده اند و به نواحی جنگلی در مناطق مجاور پناه آورده اند.

یک عضو پارلمان کشمیر پاکستان اعلام کرد: زندگانی دست کم پانزده هزار نفر از ساکنان ده روستا در پی اقدام نظامیان هندی در گلوله باران منطقه مختل شده است.

با این همه هند تاکید دارد این اقدامات به تلافی آتشباری نظامیان پاکستانی صورت گرفته است.

"سوشما سواراج" وزیر خارجه هند اعلام کرد: پاکستان از زمان ملاقات ماه گذشته نخست وزیران دو کشور در اجلاس منطقه ای در روسیه تاکنون ، 91 بار آتش بس را نقض کرده است.

برپایی آن نشست و نیز موافقت نارندرا مودی نخست وزیر هند با شرکت در یک اجلاس منطقه ای دیگر در پاکستان در سال آینده، امیدواری هایی را درباره گشایش در مناسبات دو کشور پس از چندین ماه تشدید تنش به وجود آورده بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *