فساد گسترده در وزارت دفاع عربستان سعودی؛ ۵۰ نفر بازداشت شدند

14:27 - 07 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۸۲۷۷
رسانه‌های عربستان سعودی از فساد مالی گسترده در وزارت دفاع این کشور و بازداشت ۵۰ نفر در این رابطه خبر دادند.

شامگاه پنجشنبه سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت ۲۲۶ نفر در ارتباط با ۱۵۸ پرونده فساد مالی در این کشور خبر داد.

پایگاه «خلیج تایمز» گزارش داد که چندین مورد از این پرونده‌های فساد مالی مربوط به وزارت دفاع عربستان سعودی بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ۱۹ نفر از کارکنان وزارت دفاع، ۱۸ تاجر، ۸ نفر از کارکنان شرکت‌های خصوصی و ۳ نفر دیگر در ارتباط با چند پرونده فساد مالی به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار بازداشت شده اند.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ با تشکیل کمیته موسوم به مبارزه با فساد» تعداد زیادی از شاهزاده‌ها و مقامات سعودی را در هتل «ریتز کارلتون» بازداشت کرد.

«متعب بن عبدالله» فرزند پادشاه سابق عربستان و رئیس گارد ملی این کشور و «ولید بن طلال» شاهزاده با نفوذ و ثروتمند از جمله مهمترین چهره‌های بازداشت شده در این پرونده بودند.

در نهایت پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که طرح باصطلاح مبارزه با فساد که طی آن صد‌ها نفر از شاهزادگان و مقامات سعودی بازداشت شده بودند پس از تسویه حساب مالی با آنان و دریافت ۱۰۷ میلیارد دلار (۴۰۰ میلیارد ریال سعودی) به پایان رسیده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده‌اند که این بازداشت‌ها و پاکسازی‎ها در خاندان سعودی، پاسخی به کودتای احتمالی علیه محمد بن سلمان ولیعهد جوان این کشور بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *