رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرط ورود به عرصه فناوری های جدید

2:16 - 19 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۸۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش، شرط ورود به این عرصه فناوری های جدید است، گفت: ما باید ورود فعال به شبکه های مجازی را ترویج کنیم چراکه حضور فعال در این عرصه استراتژی امروز ما است.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، حمیدرضا کفاش اظهار کرد: توسعه شتابان فناوری اطلاعاتی در جوامع بشری باعث تسهیل ارتباطات شده است و این فرصتی است که دولتمردان بتوانند اندیشه ها، باورها و دستاوردهایشان را به خارج از مرزهای فیزیکی منتقل کنند. همچنین تهدیدی است برای فرهنگ ها و اندیشه های ضعیف که ممکن است در این شرایط ارزشهایشان تحت الشعاع قرار بگیرد؛ اما همین تهدید را می شود به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: متاسفانه صاحبان فناوری ها بیشترین بهره را از این ابزارها به ویژه ماهواره ها گرفتند و جمهوری اسلامی به لحاظ اعتقادات و نوع تفکری که بیش از سه دهه بر آن ایستاده است بیش از همیشه در معرض این آسیب ها از جانب ماهواره ها قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر ما بخواهیم با بعضی نابسامانی ها و تهدیدات مقابله کنیم راهش بستن آنها نیست چون این کار مقابله با تکنولوژی است و جواب نمی دهد. راه مقابله بالابردن سطح سواد رسانه ای است تا مخاطب هر برنامه بی کیفیتی را نبیند.

وی تصریح کرد: سرعت عرصه ارتباطات و تکنولوژی به قدری بالاست که ما فکر می کنیم جلوی آسیب را گرفتیم در حالی که با این کارها امکان آسیب را بالا بردیم ما باید ابتدا نیاز جدید و مفاهیم جدید را در خودمان درونی کنیم.

کفاش گفت: ترویج فرهنگ مصرف گرایی و اصراف و تشویق به تجمل گرایی و اشرافی گری ، تبلیغ انواع کالاهای لوکس با هدف گسترش بازار کالاهای غربی و تشویق صاحبان سرمایه به انتقال سرمایه به خارج آسیب هایی است که در زمینه اقتصادی از طریق شبکه های ماهواره ای به جامعه ما وارد می شود.

وی در ادامه به برخی دستاوردهای کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: با فرستادن ماهواره های مستقل امکان حضور جمهوری اسلامی ایران در این عرصه فراهم شده و ما می توانیم از این فرصت برای ترویج معارف دینی و انقلابی مان استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث ارتباطات فضای مجازی و ماهواره ها فرصتی است که باید از آن در مجهز کردن فرزندانمان به تکنولوژی استفاده کنیم. بیاییم روی نخبگان کار کنیم .

کفاش افزود: جهت گیری مان باید به سمت بچه های نخبه باشد که آینده در دست اینها است و اینها هستند که در آینده مدیران جامعه می شوند. کاری کنیم که بچه های رتبه بالای کنکور در نماز اول وقت شرکت کنند .رتبه پنج کنکور که حافظ قرآن است باید بیاید بگوید قرآن چه نقشی در زندگی اش داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به موضوع بی اعتمادی و بدبینی به نسل امروز اشاره کرد و گفت: بدترین نگاه به نسل جدید این است که به او احساس بی اعتمادی کنیم یا او را فاسد فرض کنیم.

کفاش افزود: در حوزه فناوری ضعف تکنیکی و فنی در حوزه ماهواره ای کشور و ضعف گیرندگی پوشش رسانه ملی در بخش قابل توجهی از کشور خصوصا مناطق مرزی و کوهستانی از عوامل گرایش به ماهواره ها است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته بهترین ها در همه عرصه ها هستند. تکنولوژی علم و اینترنت پرسرعت حداقل امکاناتی است که دولت می تواند برای مردم مهیا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تولید کنیم، تولیدات خوب را پخش کنیم، مطالب خوب را فوروارد کنیم تا فرهنگ سازی بشود. در حال حاضر شبکه های خوب از معلمان در فضای مجازی ایجاد شده و ورود فعال به این عرصه ها یکی از کارهایی است که باید انجام دهیم.

کفاش در پایان گفت: آموزش، شرط ورود به این عرصه فناوری های جدید است . اگر در این عرصه فعال شویم شاید بتوانیم حرکت جدیدی را در نسل جدید ایجاد کنیم.تولید محتوایی که مورد تایید دوستان است از اصل ایجاد این شبکه ها مهم تر است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *