اظهار نظر عضو کمیته ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس

14:38 - 16 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۳۹۲
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بهتر بود از اول مهر یکسری از مدارس با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شد تعدادی دیگر هم از راه دور فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

اظهار نظر عضو کمیته ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس

مینو محرز در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه به طور کلی حضور در تجمعات نقش بسزایی در شیوع ویروس کرونا دارد، گفـت: بسیاری از دانشگاه‌ها امکان آموزش از راه دور را دارند، اما نگرانی‌ها در مورد مدارس زیاد است و والدین را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، چرا که در صورت تعطیلی مدارس دانش آموزان یکسال از درس عقب می‌مانند و پدر و مادر‌ها از یک طرف دوست دارند، فرزندانشان از درس عقب نمانند و از طرف دیگر هم نگران سلامتی آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در تعدادی از شهر‌ها مسئولین مخالف بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستند، ادامه داد: به طور ناگهانی تصمیمی  گرفته شده است که افرادی از جمله تعدادی از مجریان با آن مخالف هستند و این مسئله مردم را بیشتر ناراحت کرده است و بهتر بود مسئولین باهم به توافق می‌رسیدند بعد تصمیم قطعی را اعلام می‌کردند.

این فوق تخصص بیماری عفونی و گرمسیری اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری ازافراد در هفته گذشته به مسافرت رفته‌اند و در تجمعات حضور داشته اند، بهتر بود در مورد بازگشایی مدارس تا اول مهر صبر می‌شد چرا که احتمال دارد این مسافرت‌ها موج عظیم ابتلا به کرونا را به همراه داشته باشد و بازگشایی مدارس در چنین شرایطی ممکن است منجر به بروز یک فاجعه شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بهتر بود از اول مهر یکسری از مدارس با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شد تعدادی دیگر هم از راه دور فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

وی ضمن تاکید بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس متذکر شد: خطر ابتلا به کرونا در کودکان بالاست و اگر دچار بیماری شوند خانواده هایشان هم درگیر می‌شوند و چند میلیون دانش آموز ضرب در تعداد اعضای خانواده هایشان بسیار بالا است.

محرز با اشاره به اینکه نمی‌توان تحصیل دانش آموزان را به تعویق انداخت، بیان کرد: هم اکنون در سراسر دنیا با چنین مشکلاتی مواجه هستند و از آنجایی که در امکانات آموزش از راه دور با نواقصی رو به رو بودیم باید آنها را رفع کنیم، البته بعضی از خانواده هستند که از امکانات اولیه برای آموزش مجازی محروم هستند و هنگامی که برنامه آموزشی طراحی می‌شود باید کل کشور و همه اقشار جامعه در نظر گرفته شوند و در این مورد باید با رعایت فاصله فیزیکی شرایط کلاس مطابق با وضع موجود فراهم شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه تهویه هوا در کلاس درس نقش بسزایی در کنترل کرونا دارد و پنجره کلاس‌ها حتما باید باز باشد، توضیح داد: چند وقت دیگر با آغاز فصل سرما دانش آموزان چگونه می‌توانند با پنجره باز سر کلاس بنشینند؟ در خصوص این موارد چیزی نمی‌دانیم و در هر صورت باید سعی کنیم در مورد وضعیت مدارس در این شرایط به توافق برسیم تا والدین فرزندان خود را با خیال راحت به مدرسه بفرستند.


برچسب ها: کرونا مدرسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *