امارات در جایگاهی نیست که بخواهد برای فلسطین تصمیم بگیرد

21:40 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۱۰۶
رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در پاکستان با سرزنش توافق ابوظبی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: امارات عروسک خیمه شب بازی آمریکا است و هرگز در جایگاهی نیست که بخواهد برای فلسطین تصمیم بگیرد.

-  مولانا فضل الرحمان (شنبه) در نشست مطبوعاتی در شهر پیشاور اقدام امارات برای برقراری مناسبات رسمی دیپلماتیک با رژیم غاصب صهیونیستی را مغایر با بیش از هفت دهه مبارزه فلسطینیان برای آزادی دانست.

وی اظهار کرد: نمی‌توان روی مقاومت و مبارزه ملت‌ها برای پایان اشغالگری و دستیابی به آزادی چه در فلسطین باشد یا چه در کشمیر، قیمت گذاشت.

این رهبر ارشد سیاسی پاکستان امارات متحده عربی را یک کشور بسیار کوچک و ضعیف دانست که در برابر قدرت‌های بزرگ تسلیم شده است، افزود: امارات به ظاهر خود را حاکم و صاحب سلطنت می‌داند اما در حقیقت آمریکا مالکیت امارات را داشته و این کشور را به عروسک خیمه شب بازی خود و سایر قدرت‌ها تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: امارات در جایگاه و موقعیتی نیست که بخواهد برای فلسطین تصمیم بگیرد بلکه اقدام ابوظبی یک حرکت انفرادی بوده و هرگز مورد قبول جهان اسلام و سایر اعراب منطقه نیست.

مولانا فضل الرحمان گفت: قدرت‌های بزرگ با استفاده از سیاست زانو بر گردن کشورهای ضعیف در جهان اسلام را مجبور به تسلیم شدن در برابر صهیونیست‌ها و عادی سازی روابط با آن می‌کنند، امارات نیز از این دسته از کشورهای ضعیف به شمار می‌رود.

وی از امت اسلامی خواست تا یکصدا و با جبهه مشترک علیه رژیم غاصب صهیونیستی و توطئه‌ها برای برقرای روابط با اشغالگران بایستد در غیر این صورت از سکوت مسلمانان سوء استفاده شده و پیامدهای آن نیز بیشتر خواهد بود.

وزارت امورخارجه پاکستان جمعه شب با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از تحقق کامل حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، در واکنش به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی این اقدام را همراه با پیامد دانست.

دولت پاکستان تاکید کرد که این کشور حامی صلح عادلانه، جامع و پایدار برای فلسطین از جمله راه حل تشکیل دو کشور مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اقدام امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: فلسطین امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *