هواپیما‌های آمریکایی داعشی‌ها را از سوریه به صلاح‌الدین عراق بردند

3:00 - 29 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۵۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه هواپیما‌های آمریکایی داعشی‌ها را از سوریه به صلاح‌الدین عراق بردند، گفت: این هواپیماها از حدود سه ماه گذشته از پایگاه التنف سوریه یکسری از عناصر گروهک تروریستی داعش را به سمت مناطق شمال و غرب عراق منتقل کردند.

هانی زادهحسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان با اشاره به انتقال نیرو‌های داعش از سوریه به استان صلاح‌الدین عراق توسط هواپیما‌های ناشناس، گفت: هواپیما‌هایی که داعشی‌ها را از سوریه به عراق می‌برند چندان هم ناشناس نیستند.

وی افزود: این هواپیماها، هواپیما‌هایی آمریکایی هستند که از حدود سه ماه گذشته از پایگاه التنف سوریه یکسری از عناصر گروهک تروریستی داعش را به سمت مناطق شمال و غرب عراق منتقل کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا با این اقدام خود دست به یک اقدام پیش‌دستانه زده است، عنوان کرد: پارلمان عراق در سال گذشته طرحی را تصویب کرد که دولت عراق باید در یک فرآیند زمانی مشخص نیرو‌های تروریست ارتش آمریکا را از خاک عراق خارج کند؛ اگر دولت عراق نیرو‌های تروریست آمریکا را از کشورش خارج کند، شکست بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا رقم خواهد خورد.

هانی‌زاده ادامه داد: آمریکایی‌ها به همین دلیل برای ناامن کردن عراق گروهک تروریستی داعش را به صلاح الدین و الانبار عراق منتقل کردند و گفته می‌شود تا کنون یک هزار نفر از عناصر خطرناک داعش از منطقه و پایگاه التنف سوریه به عراق منتقل شده اند و مواضع خودشان را در شمال و غرب عراق مستحکم کردند تا بتوانند در آینده نزدیک به مناطق مختلف عراق حمله کنند.

وی با بیان اینکه قتل اخیر ۱۲ نفر از عناصر وابسته به حشدالشعبی یک اقدام تروریستی مشترک از سوی داعش و آمریکاست، گفت: در صورت اقدام دولت مصطفی الکاظمی برای خارج کردن نیرو‌های تروریست آمریکایی از عراق، قطعا داعش در مناطق غرب و شمالغرب و حتی فرات میانه ناامنی‌ها را گسترش خواهد داد و در این رهگذر قطعا آمریکایی‌ها پشت سر داعش قرار دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *