اجرای طرح مراقبت و پیشگیری از بیماری آسم در 4 دانشگاه علوم پزشکی کشور

11:11 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۳۰۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت از اجرای طرح مراقبت و پیشگیری از بیماری آسم در 4 دانشگاه علوم پزشکی کشور تا پایان شهریورماه خبر داد.
مهدی نجمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره راهنمای تشخیص درمان و مراقبت برای شناسایی وضعیت بیماری آسم در کشور اظهار کرد: راهنمای ملی طی چند سال گذشته برای پزشکان تهیه و تنظیم شده است، که این راهنما توسط کمیته کشوری بیمه‌های مزمن تنفسی مورد بازبینی قرار گرفت و تبدیل به یک راهنمای تشخیص درمان و مراقبت بومی سازی شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دستورالعملی برای پزشکان در مراکز درمانی تهیه شده که در آن سطح‌بندی خدمات برای مراقبان سلامت در حاشیه شهرها برای پزشکان و بهوزان تعریف شده است، افزود: دستورالعمل‌های لازم در راستای اجرای خدمات تشخیص و درمان به تصویب کمیته ملی  رسید، در واقع بسته‌های آموزشی برای پزشکان و بهورزان در حال تهیه است، به طوری که می‌توان گفت سه تا چهار هفته آینده نیز چاپ خواهد شد.

نجمی به راهنمای بالینی برای پزشکان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای درست این راهنما نظرسنجی‌هایی از انجمن‌های مختلف همچون انجمن پزشکان داخلی، اطفال، فوق تخصصان ریه و  پزشکان عمومی انجام شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *