کارشناس مسائل غرب آسیا: ترکیه در صدد باج‌خواهی از اروپاست

10:53 - 17 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۳۵۰۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اینکه دولت ترکیه مرز‌های خود را به روی مهاجران به سمت اروپا باز گذاشته برای فشار به اتحادیه اروپاست. ترکیه همیشه و در زمان‌های بحرانی از اهرم فشار و تهدید مهاجران برعلیه اتحادیه اروپا استفاده می‌کند و درصدد باج خواهی از اروپاست تا مشکلات خود را حل کند.
کارشناس مسائل غرب آسیا: ترکیه در صدد باج‌خواهی از اروپاستحسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به هدف ترکیه از بازگذاشتن مرز‌های خود به روی مهاجران برای عبور به سمت اروپا بیان داشت: بعد از لشکرکشی ترکیه به سوریه و اشغال ادلب، سیاست‌های تنش‌زای اردوغان با واکنش‌های داخلی و جهانی منفی بسیاری مواجه شده است.

وی دامه داد: حضور نیرو‌های ترکیه در لیبی برای حمایت از فائز السراج نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی موجب شده است تا کشور‌های عربی به دو قطب موافق و مخالف سیاست‌های ترکیه تبدیل شوند.
 
هانی زاده بیان داشت: از سوی دیگر، برقراری رابطه بین ژنرال خلیفه حفتر با دولت سوریه و افتتاح سفارت لیبی در دمشق، و از سمت دیگر تجاوزات ترکیه به ادلب و درگیری ارتش این دو کشور  واکنش‌های زیادی را برانگیخته و موجب شده است تا اردوغان برای خروج از این وضع، از برگ برنده و اهرم فشار مهاجران استفاده کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: اینکه دولت ترکیه مرز‌های خود را به روی مهاجران به سمت اروپا باز گذاشته برای فشار به اتحادیه اروپاست. ترکیه همیشه و در زمان‌های بحرانی از اهرم فشار و تهدید مهاجران برعلیه اتحادیه اروپا استفاده می‌کند و در صدد باج خواهی از اروپاست تا مشکلات خود را حل کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *