رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قاسمی:ایران ذره‌ای در برابر تجاوز زیاده‌خواهان کوتاه نمی‌آید

21:43 - 18 دی 1398
کد خبر: ۵۸۴۹۳۹
دسته بندی: سیاست
سفیر ایران در فرانسه گفت: ایران ذره‌ای در برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش گروه سیاسی ، بهرام قاسمی، روز چهارشنبه در پیامی که در حساب توئیتر سفارت ایران در پاریس منتشر شد، نوشت: جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع و دلیر ایران هرگز ملتی جنگ طلب نبوده و نخواهند بود. اما به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم، مردم بزرگ این سرزمین همواره در قبال تجاوز و تعرض زورمداران با تمام توان و در یک وحدت و همگرایی تحت لوای خرد جمعی از خود دفاع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران با حضور پرشکوه و بی نظیر در تشییع پیکر سرباز دلاور وطن، شهید سردار سلیمانی در اولین گام، پاسخی یک صدا و قاطع به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دادند که طنین آن در سراسر جهان انعکاس یافت.

سخنگوی سابق وزارت خارجه تاکید کرد: ایران در دومین گام، در نمایشی از عزم و قدرت و آمادگی و شجاعت و ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود نسبت به پایگاهی که از آن حملات ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ایرانی صورت پذیرفته بود، به عمل آورد.

قاسمی افزود: ایران همواره با ارائه طرح‌های متعدد در راستای افزایش ثبات و امنیت در منطقه، کاهش تنش و مبارزه با تروریسم و افراطی گری گام برداشته و از هرگونه تلاش و طرح در این خصوص نیز استقبال کرده است.

وی با بیان این موضوع که رهبران برخی کشور‌های آسیایی و همسایه و رییس جمهوری فرانسه از حسن نیت ایران در دوران اخیر و اراده راسخ ایران برای کمک به کاهش تنش آگاهی دارند، یادآور شد: با این حال، ایران ذره‌ای برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد. اینک جنگ افروزان باید انتخاب کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *