آغاز برقدار کردن ۷۵ هزار چاه کشاورزی از امروز

16:37 - 10 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۵۱۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مجری طرح احداث و توسعه شبکه برق چاه‌های کشاورزی کشور از امضای قراردادی میان شرکت توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و برقدار کردن ۷۵ هزار چاه کشاورزی و دیزلی از امروز خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسین محمودی مجری طرح احداث و توسعه شبکه برق چاه‌های کشاورزی کشور، گفت: با امضای قراردادی میان شرکت توانیر و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، برقدار کردن ۷۵ هزار چاه کشاورزی و دیزلی امروز آغاز می‌شود.
 
وی افزود:این قرارداد امروز (چهارشنبه ۱۰ مهرماه) میان شرکت‌های توانیر و بهینه سازی مصرف سوخت برگزار می‌شود.
 
محمودی با اشاره به این که این قرارداد در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و مصوبه شورای اقتصاد میان دو شرکت منعقد می‌شود، گفت: ارزش این قرارداد رقمی معادل ۱.۲ میلیارد دلاراست که در طی ۸ سال پرداخت می‌شود.
 
مجری طرح احداث و توسعه شبکه برق چاه‌های کشاورزی کشور با بیان این که با برقدار کردن این تعداد چاه کشاورزی، سالانه در مصرف ۷۵۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی خواهد شد که خاطرنشان کرد: در اثر اجرای این قرارداد، به ازای هر لیتر گازوئیل صرفه جویی شده، ۳۰ سنت صرفه جویی ملی نصیب اقتصاد کشور می‌شود.
 
به گفته محمودی همچنین با برقدار کردن چاه‌های کشاورزی، کنتور‌های هوشمند طرح فهام نیز در چاه‌های برقدار شدن نصب خواهد شد که می‌تواند در مدیریت برداشت آب‌های زیرزمینی موثر باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *