رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تا کنون نقشه راه مدونِ قابل اطمینان و کارشناسی شده از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است

22:12 - 17 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۹۴۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ما هنوز متوجه نشدیم تز اقتصادی دولت برای حل مشکلات اقتصادی چیست و حتی در این زمینه تاکنون یک نقشه راه مدونِ قابل اطمینان و کارشناسی شده از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.
اکنون یک نقشه راه مدونِ قابل اطمینان و کارشناسی شده از سوی دولت به مجلس ارائه نشده استمحمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به تشدید مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت ارز در کشور گفت: کشور ما کشور کم درآمدی نیست، منتهی یکسری بیماری‌های مزمن دامن گیر اقتصاد ایران را در طی سال‌های متمادی گرفته است. به هر حال همه پیش بینی به این نکته تاکید داشتند که اگر یک روزی گرفتار تحریم‌های نفتی بشویم و یا فروش نفت و صادرات نفتمان دچار مشکل شود، این اقتصاد نفتی نمی‌تواند کشور را نجات بدهد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر کاهش وابستگی به نفت، اظهار داشت: بی تدبیری دولت‌ها باعث شد که ما به این نقطه‌ای برسیم تا تحریم و تکانه‌هایی که از خارج از کشور اتفاق می‌افتد اقتصاد داخل را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

این نماینده مجلس بیان داشت: با وجود اینکه بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادیم، ولی فرصت‌های بسیاری هم هست و می‌توانیم این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. یکی از راه حل‌ها این است که واقعا ظرفیت و مزیت‌های خودمان را بشناسیم تا بدین نحوه درگیر مشکلات اقتصادی نشویم لذا اگر این ظرفیت‌ها را شناسایی نکنیم همیشه چشممان به خارج از کشور خواهد بود.

سعیدی تصریح کرد: دومین قدم این است که ما بیاییم با تکیه بر منابع داخلی خودمان برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت داشته باشیم؛ کوتاه مدت برای مدیریت همین شرایطی که در آن واقع شدیم و این مشکلات عدیده و شدیدی که مردم با آن مواجه هستند را مدیریت کنیم و در بلند مدت هم مسائل زیربنایی را ترمیم کنیم و به آن بپردازیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از خام فروشی نفت پرهیز کرد: اظهار داشت: در حال حاضر معادن بسیار قوی و دارای ذخایر بسیار عظیم هستیم، اما شرایط اقتصادی نامناسبی را تجربه می‌کنیم. در حال حاضر نقدینگی در این دولت بیش از سه برابر شده است و این نقدینگی یک تهدید برای اقتصاد ماست.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ما هنوز متوجه نشدیم تز اقتصادی دولت برای حل مشکلات اقتصادی چیست و حتی در این زمینه تاکنون یک نقشه راه مدونِ قابل اطمینان و کارشناسی شده از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *