رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برتری قاطعانه جوانان والیبالیست ایران مقابل برزیل/ شاگردان عطایی راهی فینال شدند

22:02 - 04 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۶۳۶۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی مقابل تیم قدرتمند برزیل راهی فینال شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به بحرین، تیم والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های والیبال جوانان جهان از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (جمعه) به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفت. قضاوت این دیدار را ایگور پرواژنیک از اسلواکی و دنیل گونزالز از مکزیک بر عهده داشت. جوانان والیبالیست ایران در این بازی با پیراهن‌های سرمه‌ای رنگ به میدان رفتند و پیراهن تیم برزیل هم زرد بود.

عطایی در این دیدار تیمش را با ترکیب امیرحسین توخته، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا یلی، مهران فیض امام دوست، امیر محمد فلاحت‌خواه به میدان فرستاد.

ست اول:

اولین امتیاز بازی را تیم ایران کسب کرد. اسپک بازیکن برزیل با اختلاف به بیرون رفت. در ادامه تیم برزیل هم با دفاع روی تور ناقص فیض صاحب اولین امتیاز خود شد. دو تیم تا امتیاز ۲ برابر بودند، اما بازیکنان ایران ۲ امتیاز پیاپی کسب کردند و با نتیجه ۴ بر ۲ از حریف خود پیش افتادند. در ادامه شریفی پنجمین امتیاز تیم ایران را نیز کسب کرد. یلی با امتیازی که کسب کرد امتیازات ایران را به ۶ رساند. در ادامه نتیجه بازی ۷ بر ۶ به سود تیم ایران شد و اسپک اسفندیار باعث شد امتیاز تیم ایران به ۸ برسد.

پس از اولین وقت استراحت برزیلی‌ها به امتیاز ۷ رسیدند. با بیرون رفتن اسپک اسفندیار برزیل در امتیاز ۸ با تیم ایران برابر شد. این تساوی امتیازات تا امتیاز ۱۰ ادامه داشت تا اینکه تیم ایران اختلاف ۳ امتیاز با تیم برزیل ایجاد کرد و با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ از حریفش پیش افتاد.

تیم ایران در دومین وقت استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ از تیم برزیل پیش افتاد. تیم ایران این فاصله امتیازی را با اسپک‌های شریفی و یلی حفظ کرد و ۲۰ بر ۱۷ از تیم برزیل پیش افتاد. در همین لحظات سرمربی برزیل تقاضای وقت استراحت کرد، اما بازیکنان ایران با عملکرد کم نقص خود موفق شدند ۲۵ بر ۲۰ از حریف خود پیش بیفتند و این ست را پیروز شوند.

ست دوم:

دو تیم در ست دوم تا امتیاز ۲ برابر بودند، اما مرتضی شریفی سومین امتیاز ایران را به زیبایی کسب کرد و در ادامه یلی امتیازات تیم ایران را به ۴ رساند. سرویس زیبای اسفندیار امتیاز تیم ایران را به ۷ رساند در حالی که تیم برزیل ۳ امتیازی بود. این تیم ایران بود که زودتر به امتیاز ۸ رسید و امتیاز نهم را هم امیرحسین اسفندیار کسب کرد. تیم ایران همچنان با نتیجه ۹ بر ۵ از تیم برزیل پیش است. یازدهمین امتیاز توسط اسفندیار کسب شد.

نتیجه بازی ۱۳ بر ۸ به سود تیم ایران شد و نهمین امتیاز برزیل با اسپک زیبای بازیکن این تیم به ثبت رسید، اما یلی این اسپک را جبران کرد تا تیم ایران همچنان فاصله ۵ امتیازی خود را با برزیل حفظ کند. شاگردان عطایی در شرایطی به امتیاز ۱۶ رسیدند که تیم برزیل ۱۰ امتیاز داشت.

اسپک قدرتی اسفندیار باعث شد تیم ایران به امتیاز ۱۷ برسد و این بازیکن امتیاز ۱۸ را هم برای تیم ایران کسب کرد. سرمربی برزیل یک بار دیگر مجبور شد تقاضای وقت استراحت کند. سرویس زیبای فلاحت‌خواه باعث شد تیم ایران به امتیاز ۱۹ هم برسد. تیم ایران در شرایطی به امتیاز ۲۲ رسید که برزیل تنها ۱۰ امتیاز داشت. برزیلی‌ها ۲ امتیاز پیاپی کسب کردند، اما تیم ایران هنوز ۱۰ امتیاز دیگر از تیم برزیل پیش است. بازیکن برزیلی با دفاع روی تور باعث شد تیمش به امتیاز ۱۴ برسد، اما کسب امتیاز توسط یلی باعث شد ایران ست دوم را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ از آن خود کند.

ست سوم:

تیم ایران اولین امتیاز این ست را با سرویس قدرتی اسفندیار به دست آورد. در ادامه شریفی امتیاز ایران را به ۲ رساند. اسفندیار دست بردار نبود و سومین امتیاز را کسب کرد. تیم ایران در شرایطی با نتیجه ۵ بر ۲ از حریف پیش بود که توخته ششمین امتیاز ایران را به دست آورد. تیم ایران زمانی به امتیاز ۸ رسید که تیم برزیل ۳ امتیازی بود. عملکرد درخشان بازیکنان ایران باعث شد نتیجه بازی ۱۲ بر ۴ به سود تیم ایران شود.

برزیلی‌ها ۳ امتیاز پیاپی کسب کردند، اما فاصله امتیازی تیم ایران با برزیل ۶ امتیاز است. تیم اسفندیار ۴ امتیاز پیپای کسب کرد تا بهروز عطایی مجبور شود تقاضای وقت استراحت کند. زمانی که تیم ایران به امتیاز ۱۶ رسید تیم برزیل ۱۱ امتیاز داشت. این فاصله امتیازی تا امتیاز ۱۸ هم همچنان وجود داشت تا تیم ایران برای صعود به فینال تنها نیاز به ۶ امتیاز داشته باشد. شاگردان عطایی در نهایت توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی برسد و راهی فینال شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *