رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تیم‌ملی بازیکنان بزرگی دارد که هنوز بزرگ نشده‌اند/ تیم‌های حاشیه خلیج فارس مقابل ایران انگیزه دارند

13:14 - 04 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۵۸۴۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هومن افاضلی کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم‌های حاشیه خلیج فارس مقابل ایران همیشه انگیزه خاصی دارند و با کیفیت بالاتری مقابل ما قرار می‌گیرند.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی درخصوص حریفان تیم‌ملی فوتبال ایران در مرحله نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: با نفراتی که در تیم‌ملی داریم، جای نگرانی نیست. قاعدتا تیم‌ ملی باید در این گروه صدرنشین شود و به مرحله بالاتر صعود کند. به اعتقاد من تنها در صورت اشتباهات غیرمنتظره ممکن است صعود ایران با چالش همراه شود. تیم ایران با فاصله از بقیه تیم‌های گروهش بهتر است.

وی با اشاره به تقابل‌های چند سال اخیر تیم‌ملی فوتبال ایران با عراق و بحرین خاطرنشان کرد: تیم عراق از معدود کشور‌های غرب آسیا است که بازیکنانش به لحاظ جسمی و فیزیکی شبیه ایران هستند. مشخصه عراق همیشه قدرت بدنی و توان جسمی بالا است. تیم عراق در سال‌های اخیر بنابر دلایلی نتوانسته خودش را در سطح تیم‌های اول آسیا مطرح کند، اما در چند سال اخیر اوضاع آنها بهتر شده و سازمان و نظم بهتری بر فوتبال این کشور حاکم شده است، ولی بازهم تیم ایران در سطحی به مراتب بالاتر نسبت به آنها قرار دارد. بحرین هم حریف سختی برای ما نیست و فارغ از حساسیت‌هایی که حدود ۲۰ سال قبل وجود داشت، تیم ایران از نظر فنی و استعداد، قابل مقایسه با بحرین و دیگر تیم‌های حوزه خلیج فارس نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: تیم‌های حاشیه خلیج فارس مقابل ایران همیشه انگیزه خاصی دارند. آنها با کیفیت بالاتری مقابل ما قرار می‌گیرند و حیثیتی بازی می‌کنند. از طرفی تیم‌ ملی مدت‌ها در رده‌بندی آسیا صدرنشین بوده و همین مسئله به حریفان انگیزه مضاعف می‌دهد تا برابر بهترین تیم آسیا نتیجه خوبی بگیرند. البته از نظر من رده‌بندی مورد مهمی نیست و توان و قدرت واقعی تیم‌ها را نشان نمی‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *