"طرح ترجمه 50 داستان کوتاه" نیازمند حمایت مالی است/ حال نشر خوب نیست/ با پول نویسندگی زندگی نمی چرخد

12:34 - 17 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۴۲۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نویسنده کتاب" نرگس‌ها" گفت: این 50 داستان که از میان داستان های زیادی انتخاب شده نیازمند این است که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات حمایت مالی شود و قرار است که سازمان فرهنگ و ارتباطات تا 15 روز دیگر جواب قطعی را به ما بدهد.

به گزارش ،چندی پیش راضیه تجار از طرح ترجمه ۵۰ داستان کوتاه از نویسندگان بزرگسال و کودک و نوجوان ایران به کوشش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و گفت:‌ این داستان‌ها قرار است‌، به ۴ زبان زنده دنیا ترجمه و در کشورهای دیگر توزیع شوند. 

در راستای همین خبرراضیه تجار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر گفت: 50 داستانی که قرار است به 4 زبان زنده دنیا ترجمه و توزیع شود نیازمند حمایت مالی است. 

نویسنده کتاب "سفر به ریشه ها" در ادامه بیان کرد: این 50 داستان  که از میان داستان های زیادی انتخاب شده است نیازمند این است که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات حمایت مالی شود و قرار است که سازمان فرهنگ و ارتباطات تا 15 روز دیگر جواب قطعی را به ما بدهد. 

راضیه تجار فزود: حال نشر در کشور خوب نیست و من به عنوان نویسنده وقتی حق تالیف که پرداخته می شود مبلغ بسیار کمی است تصمیم می گیرم که کمتر دست به قلم ببرم و متاسفانه نویسندگان از راه نوشتن نمی توانند زندگی خود را بچرخانند.

وی در ادامه بیان کرد: دو کتاب تمام شده دارم که یکی از آن ها  با بد قولی انتشارات مربوطه فعلا به چاپ نرسیده است و ترجیح می دهم که اسم این دو کتاب فعلا آورده نشود.

نویسنده کتاب "از خاك تا افلاک" در پایان گفت: تک داستان هایی در موضوعات مختلف یادداشت کردم اما متاسفانه وضعیت موجود امکان این را نمی دهد که به صورت یک کتاب آن ها را منتشر کنم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *