رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام جمعه موقت تهران: مدیران جدید قوه قضاییه خوب وارد میدان شدند/ مسئولان وزارت خارجه باید اقدام آمریکایی‌ها در تعرض به حریم هوایی کشورمان را پیگیری قضایی بین‌المللی کنند

13:24 - 31 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۷۰۵۲
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئله «حجاب و عفاف» یک حکم پر حکمت، مترقی، بدیع، ریشه‌دار، جاری در همه ادیان، فرازمانی و فرامکانی و نص صریح قرآن کریم و فرمان موکد الهی است

محمدجواد حاج علی اکبریگروه سیاسی ؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۳۱ خرداد تهران، با بیان اینکه جامعه انقلابی دارای ویژگی‌های خاص خودش است که تحت عنوان «تقوای الهی» تعریف می‌شود، گفت: شایسته است مواردی را در جامعه خودمان که با تقوای عمومی قاصله دارد شناسایی و در یک اقدام جمعی برای ارتقای سطح تقوای الهی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین جلوه‌های تقوای الهی در جامعه ایمانی و انقلابی، موضوع حجاب و عفاف است، گفت: مسئله «حجاب و عفاف» یک حکم پر حکمت، مترقی، بدیع، ریشه‌دار، جاری در همه ادیان، فرازمانی و فرامکانی و نص صریح قرآن کریم و فرمان موکد الهی است و اگر به این حکم بدیع و مترقی با دقت توجه کنیم، درمی‌یابیم که این حکم تامین کننده احترام و حق شرافت و منزلت انسانی بانوان در محیط زندگی جمعی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه عفاف همان ریشه‌هایی است که در کنار حیا تعریف می‌شود و در شخصیت انسان است و حجاب، همان پوششی است که در جامعه از آن صحبت می‌کنیم و قرار گرفتن این دو واژه در کنار هم، ترکیب صحیحی را می‌سازد، عنوان کرد: اساسا مسئله حجاب و عفاف به زمینه‌سازی برای حضور مفید و موثر  زنان در زندگی اجتماعی برمی‌گردد.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه زن مومن با حجاب و عفاف خود به صراحتا اعلام می‌کند که من نه طعمه مردان هوس باز و نه متاعی برای جیب سوداگران هستم، گفت: معیار زیست انسانی این است که حریم خصوصی و عمومی تعریف شود. اگر حریم خصوصی وارد حوزه زیست عمومی شود بنیان‌کن است.

وی افزود: حجاب آتش‌فشان هیجانات جنسی را مهار می‌کند تا انسان‌ها اعم از مرد و زن و پسر و دختر امکان رشد عقلانی و فکری داشته باشند. بی حجابی و بی عفتی غلیان هیچانات جنسی را در پی دارد و محیط اجتماعی را غریزی و حیوانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم جهان ایران را به عنوان مردمانی خانواده‌دار و خانواده‌دوست را می‌شناسند، گفت: اگر خانواده در ایران تضعیف شود مولفه اصلی قدرت ایرانیان تصعیف شده و دشمن این موضوع را خوب درک کرده است.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه راهبرد اصلی جبهه استکبار با هدف استحاله هویت ایرانیان و جامعه انقلابی ایران، گسترش بی حیایی و بی عفتی و هرزگی جنسی است، عنوان کرد: جوامع غربی سالهاست که با پوست و گوشت و استخوان خود، از دست رفتن حریم «خانواده» از طریق گسترش بی‌عفتی و هرزگی جنسی درک می‌کنند. آن‌ها به حیا و عفت بانوان ایرانی رشک و حسادت می‌برند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن به زیست عفیفانه بانوان ایرانی حسادت می‌کند، تاکید کرد: دشمنان در اتاق‌های فکر شیطانی خود جمع بندی کردند که تنها راه مهار  قدرت عظیم ملت ایران در ساخت فرهنگ نوین بشری،  آلوده کردن ایرانیان به بی‌بند و باری و بی‎‌حیایی است.

وی با بیان اینکه دشمنان، حجاب و عفاف زنان و دختران ما و البته حجاب و عفاف مردان و پسران ما، نماد اصلی هویت برافراشته ملت ایران هدف قرار داده‌اند، گفت: کسانی که مسئله حجاب و عفاف در حد یک مسئله شخصی سلیقه‌ای زیست فردی تقلیل می‌دهند، چه بخواهند چه نخواهند، در حال بازی در زمین دشمن هستند.

حجت‌الاسلام علی اکبری با بیان اینکه جوانان عزیز ما که امید امام امت برای ساخت چله دوم انقلاب اسلامی هستند، باید در این زمینه به میدان بیایند، گفت: جوانان ما باید از خودشان سوال کنند که چرا اسلام و قرآن تا این اندازه به مسئله حجاب و عفاف تاکید می‌کند. دشمنان باید از خودشان بپرسند که دشمنان ما برای از بین بردن حجاب و عفاف در سرزمین ما انقدر هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده ها در زمینه حکم محکم الهی «حجاب و عفاف» نباید کم‌کاری کنند، گفت: نخبگان، روحانیون، ائمه جمعه، هنرمندان و اهل قلم ما نباید در زمینه گسترش عفت و حیای عمومی کوتاهی کنند. دستگاه‌های گوناگون کشوری باید بررسی کنند ببیند وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام داده‌اند؟

وی در ادامه گفت: شهید چمران مرد جهاد و شهادت و ادب بود و رسالت دانشگاههای ما پرورش انسان هایی در طراز چمران است

حجت‌الاسلام علی اکبری ادامه داد: در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه، از تلاش های خوب قوه قضاییه و مدیران جدید این قوه تشکر می‌کنیم؛ مدیران جدید قوه قضاییه خوب وارد میدان شدند و اقداماتشان خوب و امیدوارکننده بوده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: روز گذشته یک پهپاد پیشرفته به گفته خود آمریکایی غیرقابل رهگیری و شناسایی، با تجهیزات خاموش خود در محدوده تنگه هرمز مخفیانه وارد حریم سرزمینی ما شده بود و در حال جاسوسی بود و اینجا بود که غیرت جوانان رشید ما جوشید و با سامانه تمام بومی سوم خرداد، با موشک زمین به هوا این پهپاد را ساقط کردند

وی ادامه داد: کاخ سفید در برابر این اتفاق، دستپاچه ابتدا تکذیب می‌کند بعد تایید می‌کند و ادعا می‌کند این اتفاق در محدوده آبهای بین اللمللی رخ داده است. ترامپ تشکیل جلسه فوق العاده می‎‌دهد و مثل همیشه شروع به طنزگویی می‌کند و می گوید پهپاد در آب های بین المللی بوده است. آمریکایی‌ها ظاهرا علاوه بر اینک تاریخ‌شان ضعیف است، جغرافیایشان هم ضعیف است. بعد هم ترامپ می‌گوید شاید هم ما اشتباه کردیم. بله شما اشتباه کردید. این اشتباه هم هزینه بزرگی برایتان داشت. مگر ملوانان شما آن اشتباه را نکردند و آن آبروریزی را به بار آوردند.

حجت‌الاسلام علی اکبری گفت: ظاهرا آمریکایی‌ها می‌خواستند توانمندی‌های ملت ما را دوباره امتحان کنند. بعد از شکست های پی در پی در عرصه های سیاسی و دیپلماتیک و ضربه فنی اخیر در جریان فرستادن نخست وزیر ژاپن، باز هم خواستند ملت ایران را آزمایش کنید. بفرمایید این هم آزمایش نظامی. این است آن بازدارندگی نظامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن سخن گفتند.

وی افزود: ما اهل مقاومت و بازدارندگی فعال هستیم و جنگی را شروع نمی‌کنیم ولی اجازه نمی‌دهیم آن کسی که جنگ را شروع کرده، آن را تمام کند. اگر یکی بزنید حداقل یکی می‌خورید که خوردید چه بسا سه تا بخورید. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اهل پنهان کاری نیستند و مثل شما به صورت مخفیانه عمل نمی کنند. اخیرا هم نفتکش ها را زدید و خودتان را پنهان کردید. اگر قرار باشد ما بزنیم، به موقع می‌زنیم و به موقع هم اعلام می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: کشورهای مفلوک منطقه که چشم امیدشان به آمریکاست، دیدند این سامانه های آمریکایی چگونه هستند. حداقل بیایند از ما این سامانه ها را بخرند. تا کی می‌خواهند حماقت‌های خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که بچه های تهرانی مقدم هنوز هم در میدان هستند، گفت: آمریکایی ها بهتر است به جای هذیان گویی درباره سرنگونی پهپادشان، از ملت ما عذرخواهی کنند. البته مسئولان سیاسی و وزارت خارجه ما نیز باید این موضوع را پیگیری قضایی بین المللی کنند و آمریکایی ها باید پاسخگوی این رفتار زشت خودشان باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *