علی عبدالله صالح اختلاف نظر با انصارالله را جزئی دانست

12:36 - 09 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۳۱۰
خبرگزاری میزان: علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن تاکید کرد که اختلاف نظر وی با جنبش مردمی انصارالله یمن جزئی است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از العالم، وی در یک گفت وگوی تلویزیونی افزود: اختلاف ما با جنبش انصارالله یک اختلاف عقیدتی نبوده بلکه فقط اداری است.

وی در عین حال فاش کرد که عربستان ميليون ها دلار به وی پيشنهاد كرده است تا با اين كشور همپيمان شود.

علی عبدالله صالح گفت که عربستان از او خواست تا با اين كشور و گروه اخوان السملمين يمن هم پيمان شود و برای این موضوع میلیون ها دلار رشوه پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که براساس آخرین گزارش های دریافتی از خبرگزاری رسمی یمن ( سبا)، نیروهای مقاومت مردمی یمن از پیشروی نیروهای خود در استان شبوه از منطقه الصعید تا مثلث النقبه خبر دادند.

با پیشروی نیروهای انصارالله در استان شبوه ، حضرموت که یک سوم مساحت یمن را تشکیل ودارای نوار مرزی طولانی با عربستان ،مشرف بر دریای عرب وازچندین بندر ومنابع نفتی برخوردار است زیر آتش توپخانه نیروهای انصار الله قرار دارد.

استان حضرموت از نظر نظامی به دو منطقه تقسیم می شود که پس از تسلط گروه تروریستی انصار الشریعه وابسته به القاعده درآوریل ( اردیبهشت) بر یک منطقه نظامی آن در شهر المکلا ومناطق مجاور آن، فقط یک منطقه نظامی دیگر از آن باقی مانده است.

گروه تروریستی القاعده پس از تجاوز اخیر عربستان به یمن و ارسال سلاح برای آنها توسط هواپیماهای عربستانی قوت گرفته وبه شهرهای یمن از جمله المکلا حمله وکنترل آن را به دست گرفته است.

جنبش مردمی انصار الله یمن به طور همزمان در دوجبهه دفاع از میهن در مقابل تجاوزهای عربستان ومقابله با تروریست های القاعده وطرفداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در حال مبارزه است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند .

بر اساس آمار رسمی، در پی حملات عربستان به یمن تاکنون هزاران نفر کشته یا زخمی و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *