"اسلام آباد" بی توجه به فشارها، نیاز انرژی خود را از ایران تهیه کند

10:21 - 12 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۴۳۷۲
یک کارشناس امور اقتصادی پاکستان گفت: این کشور نباید نیازهای انرژی خود را فقط از یک منبع تامین کند تا در قبال آن با دیکته های دیگران روبرو شود بلکه با توجه به پیشنهاد ایران، پاکستان باید گزینه های تامین نیازهای انرژی خود را متنوع کند.

به گزارش گروه بین الملل ، جواد کمال»در مقاله ای که در روزنامه انگلیسی زبان «دیلی تایمز» پاکستان منتشر شد، نوشت: پاکستان یکی از کشورهای وابسته به انرژی در جنوب آسیا است و تامین نیازهای این کشور به سایر کشورهای بستگی دارد.

وی افزود: ما نیازهای خود را به ویژه از عربستان تامین می کنیم درحالی که پاکستان باید گزینه های خود را متنوع کند و نباید تنها وابسته به یک کشور شود تا مجبور به دیکته شدن نشود.
این کارشناس پاکستانی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برای افزایش صادرات انرژی به پاکستان را ارائه کرده است. از سوی دیگر طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان نیز جایگاه پیشرو دارد و قادر است نیازهای پاکستان در بخش گاز را تامین و باعث ایجاد فرصت های اقتصادی مناسب در این کشور شود.

وی سفر اخیر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ایران را حرکتی مثبت در جهت ترمیم روابط دوجانبه و افزایش سطح اعتماد میان دو کشور دانست و گفت: هیچ شکی در ویژگی های روابط برادرانه پاکستان و ایران از جمله پیوندهای مشترک مذهبی و اعتقادی وجود ندارد.

جواد کمال اظهار داشت: تحریم های آمریکا به بهانه برنامه های هسته ای ایران و پیوستن فرمانده سابق ارتش پاکستان به ائتلاف نظامی به رهبری عربستان باعث شد تا روابط تهران و اسلام آباد در سال های اخیر تضعیف شود اما برای ترمیم این روابط و تقویت اعتماد دوجانبه دیر نشده و دو کشور باید دوران جدیدی را برای همکاری های نزدیک آغاز کنند.

وی استفاده مشترک از ظرفیت های طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به طرح سی پک را گزینه موثر برای تقویت روابط دوجانبه دانست و تاکید کرد: مسئله افغانستان نیز برای تهران و اسلام آباد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صلح در این کشور برای ایران و پاکستان بسیار مهم تلقی می شود.
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *