عملیات نیرو‌های عراقی در مساحت ۵ هزار کیلومتر مربعی علیه عناصر مخفی داعش در شمال و شمال غرب استان صلاح الدین

9:42 - 26 فروردين 1398
کد خبر: ۵۱۰۰۲۷
نیرو‌های عراقی پس از به پایان رساندن عملیات در مرکز استان صلاح الدین (حدفاصل شهر‌های بیجی و تکریت)، عملیات دیگری را علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در دستور کار قرار دادند.

عملیات نیروهای عراقی در مساحت 5 هزار کیلومتر مربعی علیه عناصر مخفی داعش در شمال و شمال غرب استان صلاح الدینبه گزارش گروه بین الملل ، براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های امنیتی با همراهی رزمندگان تیپ‌های «۶، ۳۱ و ۵۱» بسیج مردمی عملیات جدیدی را در محور شمال غرب و غرب استان صلاح الدین علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های عراقی از محور جزیره تکریت (مرکز استان) و عین الفرس (غرب استان) تا دریاچه الثرثار امتداد دارد و همچنین از جزیره «صینیه» تا تقاطع حدیثه در شمال غرب استان صلاح الدین ادامه می‌یابد.

هدف از انجام این عملیات، تامین امنیت و پاکسازی مناطق شمال غرب و غرب استان صلاح الدین از وجود هسته‌های خاموش داعش و جلوگیری از حمله آنان به شهر‌های شمالی و مرکزی از جمله «تکریت، سامراء و بیجی و...» است.

به گزارش میزان، عملیات نیرو‌های عراقی در مساحت حدود ۵ هزار کیلومتر مربعی علیه عناصر مخفی داعش صورت می‌گیرد؛ استان صلاح الدین حدود ۲۴ هزار و ۳۶۳ کیلومتر مساحت دارد.

رزمندگان عراقی در جست وجوی منطقه به منطقه درصدد هستند مقرها، انبار‌های مخفی سلاح و تونل‌های تروریست‌های داعش را کشف و ضبط کنند و همچنین تله‌های انفجاری کار گذاشته شده را خنثی کنند.

استان صلاح الدین به قلب عراق معروف شده که مناطق جنوبی را به مناطق شمالی، شمال شرقی و غربی متصل می‌کند؛ «الشرقاط، سامراء، بلد، یثرب و حومه شرقی دریاچه الثرثار» مناطق دیگری در استان صلاح الدین به شمار می‌آیند که به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *