آمریکا مسئول تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تهران است/دولت آمریکا مانع رسیدن کمک‌ها به سیل‎زدگان در ایران می‎شود

6:00 - 24 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۶۵۱
لوبلاگ در گزارشی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا در مورد سیل در ایران به واکاوی دشمنی تاریخی آمریکا و غرب علیه ایران پرداخته است.
 تحریم‌های آمریکا علیه ایران محاصره‌ای قرون وسطایی استبه گزارش گروه بین الملل ، پایگاه لوبلاگ در گزارشی به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان سیل اخیر در کشور پرداخته و آن را محاصره‌ای قرون وسطایی نامیده است.

این گزارش با اشاره به اظهارات اخیر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مورد سیل در ایران، از تلاش همه جانبه دولت ترامپ برای جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به قربانیان سیل در ایران انتقاد کرد. سیاست تحریم آمریکا در قبال ایران از این منظر مشابه محاصره‌های قرون وسطایی‌ است.

در ادامه گزارش آمده است: از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون این آمریکا بوده که بر شدت تنش‌ها میان تهران و واشنگتن افزوده است. در واقع پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری در سال ۱۹۹۱، آمریکا و برخی از متحدان منطقه‌ای آن از ایران به عنوان یک دشمن جایگزین و گزینه مناسبی برای اشتباهات سیاسی خود سوءاستفاده سیاسی کردند. این کشور‌ها با استفاده از توهم خطرناک بودن ایران، میلیارد‌ها دلار تسلیحات به کشور‌های عربی فروختند و برای تقویت دشمنی مشترک با ایران، مصالحه اعراب و رژیم صهیونیستی را تلاشی واقعی برای حل مساله فلسطین مطرح کردند.

لوبلاگ در بخش دیگری می‎نویسد: بسیاری از کشور‌های غربی در حالی موضع تقابلی با ایران اتخاذ می‌کنند که اندیشه و هنر یونان متاثر از ایران بوده است. ایران از معدود امپراطوری‌های جهانی بوده که رم را تسخیر نکرده است. این در حالی است که هویت سکولار اروپا دیدگاه قدیمی ضدیت و تقابل با ایران را در دوران مدرن اروپا و آمریکا تقویت می‌کند.

گزارش در پایان می‌نویسد که با در نظر داشتن این پیش زمینه تاریخی، نگرش فعلی آمریکا نسبت به قربانیان سیل اخیر در ایران چندان حیرت برانگیز نیست و تا زمان حضور تیم فعلی در واشنگتن جایی برای خوش بینی وجود ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *