هفدهمین هفته تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه/معترضان در خیابان‌ها تحصن کردند

14:18 - 18 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۱۱۱۶
هفدهمین هفته تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه از ساعاتی پیش آغاز شده که در این دور از تظاهرات معترضان جلیقه زرد شیوه جدیدی برای تظاهرات اتخاذ کردند.

هفدهمین هفته تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه آغاز شد/معترضان در نزدیکی برج ایفل بر زمین نشستندبه گزارش گروه بین‌الملل ، هفدهمین هفته تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه صبح روز شنبه آغاز شده است.

در این دور از تظاهرات، جلیقه زرد‌ها از شیوه جدیدی برای تظاهرات استفاده کرده و اقدام به نشستن در خیابان‌ها و به خصوص در نزدیکی برج ایفل کرده‌اند.

هفدهمین شنبه این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که سازمان ملل روز چهارشنبه گذشته از پاریس خواست تا تحقیقاتی درباره استفاده بیش از حد خشونت علیه جلیقه زر‌ها در فرانسه انجام بدهد.

جنبش موسوم به «جلیقه زردها» از روز هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ و در اعتراض به افزایش بهای سوخت در فرانسه به راه افتاد.

تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فاصله کوتاهی در سراسر فرانسه و همچنین دیگر کشور‌های اروپایی به جنبشی گسترده علیه سرمایه‌داری تبدیل شد.

پلیس فرانسه در جریان این تظاهرات، برای متفرق کردن جمعیت انواع روش‌های خشونت‌بار شامل استفاده بیش از حد از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی، ضرب و شتم و خودروی آب‌پاش را به کار بست.

این خشونت گسترده که مورد انتقاد گروه‌های مختلف در داخل فرانسه و خارج از این کشور قرار گرفت، گروه‌های مختلف شامل زنان و افراد معلول را نیز تحت تأثیر قرار داد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *