رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران با تصمیم خود و توافق سوریه وارد این کشور شده است و تازمان لازم در آنجا خواهد ماند

22:00 - 15 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۰۴۶۳
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ممکن است روسیه یا ترکیه را تشویق کنند تا از سوریه خارج شود؛ حتی ممکن است آمریکایی‌ها مجبور شوند نیروی خود را از سوریه خارج کنند اما ایران با تصمیم خود و توافق با سوریه وارد شده است و تازمان لازم در آنجا خواهد ماند.

کارشناس مسائل غرب آسیا:محمدصادق کوشکی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ؛ درباره ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل کارگروه بین المللی خروج نظامیان از سوریه اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا ایران و متحدانش از سوریه اخراج شوند.

وی ادامه داد: حضور ایران، حزب الله لبنان و دیگر متحدان ایران در سوریه، کل محاسبات امنیتی و منطقه‌ای آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا را در غرب آسیا به هم می‌ریزد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اینکه ایران تا چه زمانی در سویه بماند و چه زمانی از این کشور خارج شود، بستگی به خواست دولت سوریه، اراده نظام جمهوری اسلامی ایران و شرایط محیطی و منطقه‌ای دارد.


کوشکی یادآور شد: اگر منافع و مصالح امنیتی ایران، سوریه و محور مقاومت ایجاب نکند، این نیروها در سوریه باقی نخواهند ماند.


وی اضافه کرد: اینکه چه کسانی در خصوص ماندن یا خروج نیروهای ایرانی از سوریه، تصمیم می‌گیرند؛ توافقی بین دولت سوریه و ایران است، هیچ قدرت دیگری تا امروز نتوانسته است ثابت کند که می‎تواند به ایران فشار بیاورد تا نیروهای خود را از سوریه خارج کند. حتی روسیه‌ای‌ها نیز چنین ادعایی نکردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و عربها می‌توانند هر کاری دوست دارند، انجام دهند. اقدامات‌شان منجر به این نمی‌شود که ایران بخواهد از سوریه خارج شود؛ زیرا ایران به خواست دولت سوریه وارد این کشور شده است و با توافق با سوریه نیز از آنجا خارج می‌شود.

کوشکی تصریح کرد: برگزاری نشست‌هایی چون ورشو یا سفر به کشورهایی مانند روسیه که در سوریه حضو فعالی دارند، هم نشان دهنده نگرانی آنهاست؛ چراکه نمی‌توانند بی‌تفاوت بمانند. اما این تلاش‌شان منجر به نتیجه نمی‌رسد.

وی گفت: ممکن است روسیه یا ترکیه را تشویق کنند تا از سوریه خارج شود؛ حتی ممکن است آمریکایی‌ها مجبور شوند نیروی خود را از سوریه خارج کنند اما ایران با تصمیم خود و توافق با سوریه وارد شده است و تازمان لازم در آنجا خواهد ماند.

به گزارش میزان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درنشست خبری روز دوشنبه خود نیز درباره تشکیل کارگروه بین المللی خروج نظامیان از سوریه گفت: مقامات رژیم اشغالگر قدس عادت به دروغ پراکنی و جنگ روانی برای تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران با روسیه و همسایگانش دارند. روابط ایران و روسیه مستحکم است و این مسایل را جنگ روانی می‌دانیم. ما یگان و پادگان در سوریه نداشتیم. حضور ایران مستشاری بوده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *