عمر مداخله نظامی در آمریکای لاتین به پایان رسیده است/ تلاش آمریکا برای تحریک نظامیان ونزوئلایی علیه دولت مادورو/ حمایت قاطع مادورو از هرگونه پیشنهاد برای حل بحران ونزوئلا

11:03 - 18 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۲۳۴۰
دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از مواضع آمریکا در مورد بحران ونزوئلا از حمایت این سازمان از راه حل های سیاسی و گفتگو محور خبر داد.
عمر مداخله نظامی در آمریکای لاتین به پایان رسیده است/ سازمان ملل از راه حل سیاسی برای حل بحران ونزوئلا حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین الملل ، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت عمر مداخله نظامی کشور‌های خارجی در آمریکای لاتین سال هاست که پایان یافته است.

آنتونیو گوترش در واکنش به مداخله نظامی احتمالی آمریکا در بحران سیاسی ونزوئلا ضمن تاکید بر پایان عمر مداخله نظامی کشور‌های خارجی در امور آمریکای لاتین، ابراز امیدواری کرد که هیچ نیروی خارجی وارد ونزوئلا نشود.

این اظهارات گوترش در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا برای حل بحران سیاسی این کشور اعلام شد.

وی در ادامه گفت:" درخواست قاطع ما اجتناب از هرگونه اعمال خشونت است که به نفع هیچکش نیست. "

«ونزوئلا آنالیز» نیز به نقل از سخنگوی سازمان ملل نوشت:" این سازمان از تلاش‌های بین المللی برای یافتن راه حل سیاسی برای وضعیت ونزوئلا استقبال و حمایت خواهد کرد. "
 
به گزارش رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته در توئیتی از لغو تحریم های آمریکا علیه افسران ارشد ارتش ونزوئلا در صورت به رسمیت شناختن خوان گوایدو خبر داد.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت آمریکا لغو تحریم‌ها علیه افسران ارشد ارتش ونزوئلا را مورد بررسی قرار خواهد داد و هر افسری که از دموکراسی حمایت کرده و دولت خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت بشناسد، از این تحریم ها معاف خواهد کرد.
 
اسپوتنیک نیز امروز (پنجشنبه) از حمایت قاطع مادورو از هر ابتکاری برای حل بحران کشورش خبر داد.
 
مادورو در مانور نظامی در ایالت زولیا تاکید کرد: "من از نشست مونته‌ویدئو که مورد حمایت دولت‌های مکزیک، اروگوئه و ۱۴ کشور حوزه کارائیب است استقبال و حمایت کامل مقامات ونزوئلایی از هرگونه اقدام و ابتکار عمل با هدف حمایت از گفتگو در کشورم را اعلام می‌کنم.»
 
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز مداخله نظامی در ونزوئلا را بدترین سناریو ممکن برای حل بحران سیاسی ونزوئلا توصیف کرد.
 
در پی بروز بحران سیاسی در ونزوئلا، اتحادیه اروپا و آمریکا با به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس مخالفان این کشور بر شدت تنش‌ها در این کشور دامن زدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *