ورود سلبریتی‌ها به مجلس/ احتمال تغییر یکی از وزرا/ روایتی از مین‌های مسیر پیشرفت/ توضیح درباره «عدم اجرای شروط ۹گانه برجام»/ ۶ میلیون خارج‌نشین یارانه می‌گیرند!

8:30 - 12 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۸۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجلس در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی داشت؛ از «ورود سلبریتی‌ها به مجلس» تا «احتمال تغییر یکی از وزرا» و «روایتی از مین‌های مسیر پیشرفت».
ورود سلبریتی‌ها به مجلس/احتمال تغییر یکی از وزرا/روایتی از مین‌های مسیر پیشرفت/ میلیون نفر خارج‌نشین یارانه می‌گیرند!/قیمت بنزین تغییر نمی‌کند/جلوگیری از صدور مجوز فعالیت موسسات مالی و اعتباریبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مجلس در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی داشت؛ از «ورود سلبریتی‌ها به مجلس» تا «احتمال تغییر یکی از وزرا» و «روایتی از مین‌های مسیر پیشرفت».
 
عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شورا‌ها» در مجلس گفت: با افزایش هزینه‌های انتخاباتی در صورت استانی‌شدن انتخابات، کسانی می‌توانند به عرصه انتخابات مجلس ورود پیدا کنند که از پشتیبانی مالی بالایی برخوردار باشند و سلبریتی‌ها هم امکان حضور در مجلس را پیدا می‌کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد نشست ورشو دو روز بعد از برگزاری مراسم باشکوه ۲۲ بهمن ایران برگزار می‌شود که شکست محرزی برای آن‌ها در پی خواهد داشت.
 
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی از مخالف اعضای کمیسیون متبوعش با افزایش قیمت و سهمیه بندی سوخت در سال آتی خبر داد.
 
سؤال نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله سوار از وزیر نیرو در جلسه علنی امروز مجلس درباره «مهار آب‌های مرزی و عدم توزیع عادلانه آب در تسهیم آب ارس» بررسی شد و نهایتاً نماینده سؤال‌کننده از به «رأی گذاشتن پاسخ‌های وزیر» انصراف داد.
 
معاون امور مجلس رئیس جمهور در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان الجزایر تاکید کرد نقض صریح قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت در خصوص برجام توسط یکی از اعضای ثابت شورای امنیت کم سابقه است.
 
نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه تشکیل منطقه آزاد تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و اوراسیا موافقت کردند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا رئیس جمهور سعید نمکی سرپرست وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی می‌کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مجلس در مورد سهمیه بندی بنزین تصمیمی نگرفته است از این روز نقل قول‌هایی که می‌شود درست نیست.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با تولیدکنندگان شبکه حمل و نقل ریلی خبر داد و گفت: قرار است در این نشست دغدغه‌های بخش خصوصی استماع و راهکار‌هایی برای رفع مشکلات تهیه شود.
 
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به موضوع تعداد یارانه‌بگیران کشور گفت: متاسفانه آماری که مرکز آمار در این زمینه ارائه می‌کند با آماری که ما به دست آوردیم همخوانی ندارد و باید این موارد شفاف شود.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دغدغه‌های مخالفان لایحه پالرمو دغدغه‌های جدی است و موافقان هم سعی دارند با تبیین پیش شرط‌ها این دغدغه‌ها را رفع کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون قیمت حامل‌های انرژی اعم از بنزین، نفت گاز و مابقی موارد تغییری نسبت به سال ۹۷ نمی‌یابد.
 
نماینده قوه مقننه در «هیئت بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری» گفت: در حال حاضر از منظر قانونی به دنبال این هستیم که موسسات مالی و اعتباری دیگر مجوز فعالیت نداشته باشند.
 
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر امور خارجه درباره علت عدم اجرای شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برجام قانع شدند.
 
جعفرپور در نشست علنی امروز مجلس، در جریان بررسی سوال خود از ظریف درباره بی‌توجهی به حقوق بازرگانان و صرافان ایرانی شاغل به کار در امارات، پس از استماع توضیحات وزیر امور خارجه از توضیحات وی قانع شد.
 
نماینده جامعه هموطنان آشوری در مجلس شورای اسلامی می‌گوید در زمان رژیم طاغوت در یک روستا زندگی می‌کردم. در آن زمان با چشمان خود می‌دیدیم که رژیم ستمشاهی برای آزار و اذیت اقلیت‌ها یک فرد «گردن کلفت» را در هر روستا اجیر کرده بود تا به ما آزار و اذیت برساند...
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا تصویب شد.
کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس و مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در مصوبه‌ای مقرر کرد تمامی اقشار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار بگیرند، تمامی ایرانیان بر اساس آزمون وسع باید تحت پوشش رایگان بیمه پایه سلامت قرار گیرند.
 
با تصمیم نمایندگان ساختار سازمان مدیرتیت بحران، متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت‌های منطقه‌ای به ترتیب زیر نظر استاندار و فرماندار، پس از طی مراحل قانونی و تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور، طراحی و تصویب می‌شود.
 
نمی‌توانیم فضای روستاهای بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را با رژیم طاغوت مقایسه کنیم. در گذشته روستاها از امکاناتی همچون برق محروم بودند اما در حال حاضر بالای ۸۵ درصد روستا‌های کشور از امکانات «برق»، «گاز»، «آب آشامیدنی» و «راه آسفالته» برخوردار هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *