حضور نظامیان آمریکایی در سوریه ادامه دارد

9:03 - 15 دی 1397
کد خبر: ۴۸۲۲۰۹
رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد دولت آمریکا برنامه زمانی مشخصی برای خروج نظامیانش از سوریه ندارد اگرچه قصد ندارد یه صورت نامحدود در این کشور بماند.
 حضور نظامیان آمریکایی در سوریه ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل و به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد دولت آمریکا برنامه زمانی مشخصی برای خروج نظامیانش از سوریه ندارد اگرچه قصد ندارد به صورت نامحدود در این کشور بماند.

به گزارش رویترز این اظهارات، حاوی پیام ادامه حضور نظامیان آمریکایی تا پایان مبارزه با داعش در سوریه است.

یک مقام ارشد پنتاگون روز جمعه و دو هفته پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه، اعلام کرد نیرو‌های تحت حمایت آمریکا همچنان در حال مبارزه برای بازپس گیری سرزمین هایشان از داعش هستند و تا پایان این مبارزات نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

تصمیم ناگهانی دولت در ماه گذشته که سبب حیرت مقامات واشنگتن و متحدانش شد منجر به استعفای جیمز متیس وزیر دفاع این کشور گردید.

یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت:" ما هیچ جدول زمانی مشخصی برای خروج نظامیان از سوریه نداریم. "

این مقام افزود آمریکا قصد ندارد حضور نظامی نامحدود در سوریه داشته باشد.

مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه چند ماه به طول خواهد انجامید. آن‌ها مدعی شدند هدف از طولانی کردن روند خروج نظامیان، حمایت از متحدان برای مبارزه با داعش و بازپس گرفتن سرزمین هایشان از این گروه تروریستی است.

اما یک مقام ارشد دولتی که در سفر جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خاورمیانه حضور داشت، گفت: ترامپ به فرماندهان نظامی خود اطمینان داده است که مأموریت آن‌ها "در چند هفته انجام می‌شود".

ترامپ روز چهارشنبه گفت: آمریکا به آهستگی و " طی یک دوره زمانی" از سوریه خارج خواهد شد و در طول این دوره از متحدان کرد خود در سوریه نیز حمایت خواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد جان بولتون با سفر به ترکیه و رژیم صهیونیستی درصدد است ضمن هماهنگی برای خروج نیرو‌ها از سوریه، درباره چگونگی مقابله با ایران در منطقه نیز گفتگو کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *