پرونده رابرت مالی؛ موضوع اطلاعات ایمیل نماینده سابق آمریکا در امور ایران چیست؟

11:03 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۰۶۲
پرونده رابرت مالی؛ موضوع اطلاعات ایمیل نماینده سابق آمریکا در امور ایران چیست؟
نامه ۲ نماینده کنگره به وزیر خارجه آمریکا جزئیاتی جدید را درباره پرونده نماینده سابق دولت این کشور در امور ایران و دلیل لغو مجوز امنیتی وی مطرح می‌کند.

خبرگزاری میزان - قانونگذاران جمهوری‌خواه معتقدند که مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه سابق دولت آمریکا در امور ایران، به دلیل اینکه اسناد طبقه‌بندی شده را به حساب ایمیل شخصی خود ارسال کرده و آن‌ها را در تلفن همراه شخصی‌ نگهداری کرده، به حالت تعلیق درآمده است.

سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا و مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به‎تازگی طی نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، این موضوع را مطرح کرده‌اند.

رویترز می‎گوید که جیم ریش و مک‌کل طی نامه خود در ۶ می (۱۷ اردیبهشت) به آنتونی بلینکن، هیچ منبعی برای این ادعای خود ارائه نکردند؛ این نامه نخستین بار از سوی واشنگتن‎پست منتشر شد.

نامه مذکور می‎گوید: ما می‌دانیم که مجوز امنیتی رابرت مالی به حالت تعلیق درآمده است، زیرا او اسناد طبقه‌بندی شده را به حساب ایمیل شخصی خود منتقل کرده و این اسناد را در تلفن همراه شخصی خود نگهداری کرده است.

ریش و مک‎کل با انتقاد از وزارت خارجه آمریکا به دلیل ارائه نکردن اطلاعات بیشتر در مورد پرونده رابرت مالی و طرح ۱۹ سوال درباره آن، می‎گویند: باور بر این است که یک «عامل سایبری متخاصم» توانسته به ایمیل و یا تلفن رابرت مالی دسترسی پیدا کند و اطلاعات را به دست آورد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به‎تازگی اعلام کرد که رابرت مالی همچنان در مرخصی است.

به گفته وی، براساس سیاست دیرینه‌ای که به چندین دهه قبل برمی‌گردد، وزارت خارجه درباره مجوز‌های امنیتی فردی اظهار نظر نمی‌کند.

رابرت مالی در پاسخ به رویترز از اظهار نظر در مورد این نامه خودداری کرده است.

مالی، در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) به عنوان نماینده دولت آمریکا در امور ایران منصوب شد.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد که رابرت مالی در مرخصی به سر می‌برد و آبرام پالی به عنوان جانشین موقت او در امور ایران ایفای نقش و فعالیت وزارت خارجه آمریکا در این زمینه را مدیریت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *