بازدید میدانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از ترانشه حادثه‌خیز شهرستان حاجی‌آباد

20:23 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۲۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید میدانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از ترانشه حادثه‌خیز شهرستان حاجی‌آباد
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن بازدید از ترانشه حادثه‌خیز شهرستان حاجی آباد، دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان -معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، از ترانشه حادثه‌خیز و مرگبار شهرستان حاجی آباد این استان بازدید میدانی کرد.

محمدباقر الفت پیرو درخواست‌های مردمی با حضور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان و پیمانکار مربوطه دستورات مقتضی را صادر کرد.

ترانشه حاجی آباد، قطعه‌ای حدود یک کیلومتری از کریدور شمال به جنوب کشورمان در محدوده استان هرمزگان و یکی از مهم‌ترین محور‌های شریانی و ترانزیتی کشور است که بدلیل عبور از معبری کوهستانی عملا با شیب بسیار زیاد میزبان عبور روزانه هزاران تریلی است که در این نقطه به شرایط بحرانی و ترافیکی می‌رسند و متاسفانه حوادث تلخی را به دنبال داشته است.

حال در این محور ترانزیتی، یک ترانشه در مسیر جاده وجود دارد؛ در بحث خاکبرداری و عمران جاده‌ای ترانشه اصطلاحاً به فرورفتگی‌های مصنوعی یا طبیعی در سطح زمین گفته می‌شود که ارتفاع آن‌ها از عرض بیشتر است و مهندسان جاده‌ای با عملیات‌های حساس سعی در اصلاح این ترانشه و کم کردن ارتفاع آن دارند، زیرا اگر کمی بی دقتی در برداشت این ترانشه صورت بگیرد، ممکن است به قیمت جان افراد زیادی تمام شود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *