رئیس کل دادگستری استان اردبیل: برخورد مناسب با مراجعین از ویژگی‌های مهم قضات است

12:15 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۱۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل: برخورد مناسب با مراجعین از ویژگی‌های مهم قضات است
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: داشتن صبر و برخورد مناسب با مراجعین در رسیدگی به مشکلاتشان یکی از ویژگی‌های مهم قضات است.

خبرگزاری میزان - نشست هم اندیشی اعضای شورای معاونین رئیس کل دادگستری استان با قضات محاکم تجدید نظر و کیفری یک استان اردبیل برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این نشست، سیاست‌ها و رویکرد‌های دستگاه قضایی را یاد آور شد و سپس با اشاره به جایگاه و شأن منصب قضاوت، برخورد مناسب با مراجعین و داشتن صبر در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم را یکی از مهمترین ویژگی‌های قضات بر شمرد.

وی در ادامه تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌ها را یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی ذکر کرد که در دستگاه قضایی استان به جد مورد اهتمام است و قضات استان تمام توان خویش را بکار می‌گیرند تا با بهره مندی از هنر قضایی همراه با دانش قضایی خود عادلانه‌ترین احکام را در سریعترین زمان ممکن صادر نمایند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین برگزاری نشست‌های فصلی را ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی مابین قضات دانست که می‌تواند با بهره مندی از نظریه‌های مشورتی قضات در رفع مشکلات و صدور آرای متقن بسیار موثر باشد.

قانونمداری، اهتمام به ایجاد صلح و سازش و برخورد جدی با هر گونه مظاهر فساد در حوزه‌های مختلف از دیگر توصیه‌های رئیس دادگستری استان اردبیل در این نشست بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *