تاکید عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارتقای معیشت کارگران شهرداری تهران

11:05 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۷۷۵
تاکید عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارتقای معیشت کارگران شهرداری تهران
شمس‌احسان با تاکید بر ارتقای معیشت کارگران شهرداری تهران، گفت: بسیاری از کارگران شهرداری به دلیل پایین بودن مبالغ دریافتی، با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و این مسئله علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه کاری کارگران، موجب کاهش بهره‌وری و در نتیجه افت کیفیت ارائه خدمات خواهد شد.

خبرگزاری میزان- زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و سی‌و‌دومین جلسه شورا با تبریک روز کارگر و هفته معلم با تاکید بر ارتقای معیشت کارگران شهرداری تهران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران بر نقش محوری و تاثیرگذار این قشر زحمتکش در بهبود اوضاع کلی جامعه تاکید فرمودند؛ توجه به رهنمود رهبر فرزانه انقلاب، از ضروریات غیرقابل انکار در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور است.

شمس‌احسان با بیان اینکه شهرداری تهران به‌عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات شهری، بخش عمده‌ای از نیروی انسانی خود را از میان جامعه کارگری تامین می‌کند، گفت: گزارشات موجود حاکی از آن است که بسیاری از این عزیزان زحمتکش به دلیل پایین بودن مبالغ دریافتی، با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و این مسئله علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه کاری کارگران، موجب کاهش بهره‌وری و در نتیجه افت کیفیت ارائه خدمات خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر خاطرنشان کرد: حضور برخی شرکت‌های پیمانکاری مابین کارگران و مجموعه شهرداری نیز نباید تاثیری در میزان توجه و حمایت از نیروی کار داشته باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران باید با حفظ مسئولیت اجتماعی و انسانی خویش، تمامی امکانات و منابع در دسترس را برای تامین رفاه و ارتقای معیشت کارگران صرف کند.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، انتظار می‌رود شهرداری تهران در اسرع وقت، اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت معیشت کارگران به انجام رساند و این اقدامات می‌تواند شامل افزایش مستمر‌های کارگری، بازنگری مزایا و پاداش‌ها و ارائه تسهیلات رفاهی باشد.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: مدیریت شهری تهران باید اهتمام ویژه‌ای در جهت حفظ کرامت و منزلت کارگران داشته و با برقراری ارتباط مستقیم و شفاف، زمینه را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر فراهم آورد.

وی در پایان گفت: رهنمود‌های گهربار رهبر معظم انقلاب در این زمینه، نقشه راهی برای بهبود معیشت و رفاه کارگران است که مدیریت شهری موظف است تمامی تلاش و همت خود را صرف تحقق آن کند؛ انتظار می‌رود گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نتایج حاصله در این خصوص ارائه کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *